Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
ΠΕΜΠΤΗ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

Συνάδελφοι / συναδέλφισες
Περνάμε σήμερα το κατώφλι ενός «Νέου σχολείου», το νέο σχολείο που με οράματα μας προπαγανδίζουν εδώ και μήνες, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η υπουργός μας και οι υφυπουργοί μας. Η πραγματικότητα που θα ζήσουμε τουλάχιστον το άμεσο διάστημα δεν φαίνεται να είναι καλύτερη από πέρσι. Μας έχουν εκπαιδεύσει να δεχόμαστε σταδιακά και τις περικοπές των μισθών μας και τις περικοπές χρηματοδότηση των σχολείων και σε περικοπές για σχολικές δαπάνες, την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού μας έργου, στην ανάγκη για θυσίες και ανοχή στα τεκτενόμενα.

Σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας
Οι συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών φέτος ανέρχονται σε 6.000, ενώ οι διορισμοί σε 600. Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου θα έχει καταγραφεί το σύνολο των λειτουργικών κενών και θα ανακοινωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν, ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι τοποθετήσεις αναπληρωτών θα γίνουν έως τις 08/09/2011. «Θα υπάρξει Υπουργική Απόφαση για παράταση του χρόνου διορισμού όσων έχουν πετύχει στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Εξαντλούμε τους πίνακες των βασικών ειδικοτήτων (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, δάσκαλοι). Οι υπόλοιπες ειδικότητες, με κανονιστική πράξη, έχουν δικαίωμα διορισμού την επόμενη σχολική χρονιά», υπογράμμισε η Υπουργός Παιδείας. Σε συνεργασία με τον Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή, μέσα στον Οκτώβριο, θα γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για τη σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς όπως τόνισε η Υπουργός «ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει την εκπαίδευση είναι η ύπαρξη υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε ορισμένες περιφέρειες, ενώ σε άλλες υπάρχουν κενά». Όσο για την χρηματοδότηση των σχολείων ανέφερε σε συνέντευξη τύπου (18-8-2011), «θα πετύχουμε με το ελάχιστο δυνατό κόστος, την μέγιστη δυνατή λειτουργία των σχολείων μας».
Για το θέμα των σχολικών βιβλίων η Υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι είναι σε εξέλιξη η εκτύπωση, με στόχο στις 12 Σεπτεμβρίου, που θα ανοίξουν τα σχολεία, να έχουν παραδοθεί όλα τα βασικά βιβλία και το επόμενο 20ήμερο να παραδοθούν τα υπόλοιπα τεύχη, που δεν είναι αναγκαία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Ποια είναι η πραγματικότητα
1). Με την συρρίκνωση των ξενόγλωσσων μαθημάτων, την κατάργηση μαθημάτων πολιτικής παιδείας, όλων των μαθημάτων επιλογής στην Α τάξη, με την συγχώνευση και κατάργηση μαθημάτων, τμημάτων, σχολείων και γραφείων διεύθυνσης που έχει πραγματοποιηθεί, μια σειρά από ειδικότητες συναδέλφων βρίσκονται στον αέρα και κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ωράριο ή με ελλιπές ωράριο. Από την άλλη κάποιες ειδικότητες λόγω των συνταξιοδοτήσεων, εμφανίζουν έλλειμμα και κίνδυνους για άλλη μια χρονιά να χαθούν χιλιάδες διδακτικές ώρες, δεδομένου ότι και οι αναπληρώσεις θα γίνουν με το σταγονόμετρο.

2). Η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση, με εξαγγελίες που γίνονται, για άλλη μια χρονιά θα σπάσει το αρνητικό ρεκόρ (2,7 % ΑΕΠ). Ήδη πολλά σχολεία μας έχουν πρόβλημα, δεν υπάρχουν δεσμεύσεις ότι θα αντιμετωπισθούν, ακόμα και οι δαπάνες του προηγούμενου σχολικού έτους είναι στον αέρα.

3). Η καθυστέρηση, των βιβλίων είναι αποτέλεσμα της πολιτικής του υπουργείου, που είχε αναστείλει ουσιαστικά την λειτουργία του ΟΕΔΒ για μεγάλο διάστημα το προηγούμενο σχολικό έτος, αλλά και η γραφειοκρατική αντιμετώπιση για την έγκαιρη έκδοση των βιβλίων.

4). Η οικονομική μας υποβάθμιση όπως είχε προβλέψει η υπουργός από σήμερα θα είναι γεγονός, κάθε ένας μας θα υποστεί άμεσα μείωση πάνω από 100 € μηνιαίως και αν προχωρήσει και στην περικοπή του κίνητρου απόδοσης, επιπλέον άλλα 150 € τον μήνα θα χαθούν οριστικά από τον μισθό μας. Βέβαια σε κάθε ευκαιρία, υπουργός και υφυπουργοί, τονίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι χαμηλότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι, και αυτή η αδικία θα πρέπει να εξομαλυνθεί με την εφαρμογή του ενιαίου μισθολόγιο, το οποίο δεν τελικά δεν θα είναι ενιαίο για όλους τους δημόσιους, θα είναι ενιαίο με προσωπικές διαφορές μόνο για τους εκπαιδευτικούς. Μια βόμβα για το μέλλον του κλάδου, θα αποτελέσει για το μέλλον μας το δεδομένο ότι οι νεοδιόριστοι συνάδελφοί μας, δεν θα αμείβονται, όπως όλοι μας, δεν θα είναι ασφαλισμένοι στο δημόσιο, δεν θα λαμβάνουν διαφορές και θα έχουν ιδιωτικές συμβάσεις.

4). Μετά την απαράδεκτη διαδικασία επιλογής των νέων Διευθυντών, με όλα τα ευτράπελα και τραγελαφικά λάθη και παραλήψεις που έγιναν. Διαφαίνεται, η πρόθεση του υπουργείου να τους χρησιμοποιήσει, με τις νέες αυξημένες αρμοδιότητες που θα έχουν για να εξαπολύσει, μια σκληρή επίθεση στους συλλόγους των καθηγητών, ίσως αυτή η εκτίμηση ακούγεται περίεργα, αλλά με βάση αυτά που γράφονται αν οι νέοι Διευθυντές, αποκτήσουν όλες τις διοικητικές αρμοδιότητες του σχολείου, αξιολογούν το προσωπικό τους και πληρώνονται με + 700 € λόγο θέσης, με την υπερεξουσία που θα έχουν δεν θα ασκούν απλά σχολική διοίκηση, αλλά κυβερνητική πολιτική.

5). Στο «Νέο σχολείο» του σλόγκαν «Πρώτα ο μαθητής», θα εφαρμοστεί το περίφημο «Project» πιλοτικά για το 1ο τετράμηνο, μάλλον υπάρχει προβληματισμός για το τι και πως θα πραγματοποιηθεί, δεν είναι δυνατόν χωρίς ουσιαστικές υλικοτεχνικές υποδομές και προσωπικό στα σχολεία να πραγματοποιηθεί αυτό που εξαγγέλθηκε. Αλλά και για το νέο τεχνολογικό Λύκειο,


Οι καθηγητές όλων των σχολείων μας, εργάζονται στο μέτρο του δυνατού, και ο καθένας σύμφωνα με τις ικανότητές του με πολύ φιλότιμο, και μεράκι, με πολύ αγάπη προς τα παιδιά.
Οι καθηγητές δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους μέσα από καθημερινό αγώνα για να λειτουργήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τα σχολεία και να παραχθεί το καλύτερο δυνατό εκπαιδευτικό έργο.
Αλλά ταυτόχρονα, αξιολογούν και την διοίκηση και της επιλογές που γίνονται σ’ ότι αφορά
τα σχολεία και τους ίδιους.


Ευχόμαστε, σε όλους τους Εκπαιδευτικούς μας, καλή σχολική χρονιά, να έχουν υγεία και να προσφέρουν ότι καλύτερο στο σχολείο και στους μαθητές.

Καλούμε, όλους τους καθηγητές της Εορδαίας
 Σε διαρκεί ενημέρωση και αγωνιστική ετοιμότητα.
 Σε αλληλεγγύη, και κατανόηση των προβλημάτων μας.
 Σε συμμετοχή στις διαδικασίες που σύντομα θα ξεκινήσουν.


Το δημόσιο σχολείο, είναι και δική μας υπόθεση.




Πολυχρονιάδης Νικόλαος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου