Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Εορδαίας, μετά από τις επισκέψεις που πραγματοποίησε στην Περιφερική Διεύθυνση εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κοζάνη το προηγούμενο διάστημα, έθεσε προβλήματα που αφορούν τους Εκπαιδευτικούς μας και τα σχολεία μας, και έλαβε τις όποιες απαντήσεις, λαμβάνοντας υπόψη και την κατάσταση που επικρατεί στην Δημόσια Εκπαίδευση, και γενικότερα στην πατρίδα μας, ενημερώνει για τα παρακάτω θέματα
ΘΕΜΑΤΑ
1). ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΑ ΕΠΑΛ
Θεωρούμε, αυθαίρετη, αντιπαιδαγωγική και στα όρια της νομιμότητας την απόφαση της Δ/θμιας Δ/νσης Εκπ/σης Κοζάνης για τον διαχωρισμό των 3ωρων εργαστηρίων των ΕΠΑΛ σε δύο (2) ώρες εργαστηριακές και μία (1) ώρα θεωρία. Τα σχετικά έγγραφα που υποβάλαμε στην ενημέρωση του ΔΣ δείχνουν το αντίθετο το εργαστήριο είναι τρίωρο μάθημα που υλοποιείται με δύο καθηγητές ή τρεις ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών.
Ζητάμε, να διατυπωθεί ερώτημα στο Υπουργείο και να υπάρξει αποσαφήνιση για το πλαίσιο λειτουργίας των εργαστήριων στα ΕΠΑΛ.
2). ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ
Η απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου μας για τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης στη Β/μια Εκπαίδευση προσθέσει ένα ακόμη πρόβλημα στον κλάδο μας, που εδώ και καιρό δοκιμάζεται από την πολιτική των μνημονίων.
Η απόφαση αυτή, δεν είναι απόφαση ορθολογικής διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα, αφού :
Δημιουργείται ένα ασαφές πλαίσιο, μέσα στο οποίο ο έλεγχος της διοίκησης γίνεται ακόμα πιο δύσκολος και το έδαφος για αυθαιρεσίες πιο πρόσφορο.
Οι συνάδελφοι δε θα τολμούν πλέον να ζητήσουν μετάθεση από περιοχή σε περιοχή, αφού θα υπάρχει κίνδυνος να βρεθούν σε δυσμενέστερη θέση
Ο υπολογισμός των οργανικών κενών σε επίπεδο νομού θα οδηγήσει στην ελαχιστοποίηση του αριθμού των μεταθέσεων και σε μηδενισμό των διορισμών.
Οι διαθέσεις των συναδέλφων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου δεν θα υπόκεινται πλέον σε περιορισμούς, με αποτέλεσμα να μετακινούνται σε απόσταση πολλών χιλιομέτρων, να υφίστανται δηλαδή επιπρόσθετη προσωπική και οικογενειακή ταλαιπωρία, περαιτέρω οικονομική αφαίμαξη.
Ζητάμε την αναστολή της συγκεκριμένης απόφασης,
3). ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ
Το Σεπτέμβριο μας διαβεβαίωναν « …ότι έχουν εξασφαλισθεί οι αναγκαίες πιστώσεις για αναπληρωτές και δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία…», από την έναρξη του σχ. έτους διανύουμε τον 5ο μήνα και οι δεσμεύσεις έγιναν υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα .
Εδώ και πολύ καιρό σε πολλά σχολεία της Εορδαίας, έχουμε :
Κενά από την αρχή της χρονιάς, διότι έγιναν ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών.
Σε ειδικότητες Φιλολόγων, Μαθηματικών, Γερμανικών, Μουσικής, κ.τ.λ..
Δημιουργούνται συνεχώς κενά λόγω εκτάκτων περιπτώσεων π.χ. αναρρωτικές άδειες, άδειες
κύησης, συντάξεις κ.τ.λ. Πώς επιχειρείται να καλυφθούν τα κενά αυτά ;
Με τη συνηθισμένη λογική των εκπτώσεων και της προχειρότητας!!
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δηλαδή παρανομεί, μη εφαρμόζοντας τις σχετικές υπ. αποφάσεις και εγκυκλίους τις οποίες εκδίδει. Μαζί όμως με την ηγεσία παρανομούν και οι Περιφερειακοί Δ/ντες και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης οι οποίοι μεταφέρουν τις προφορικές οδηγίες του Υπουργείου για μείωση των ωρών διδασκαλίας στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα και πιέζουν φορτικά και επίμονα τους συναδέλφους Εκπ/κούς για υποχρεωτική λήψη υπερωριών.
Αντί του αυτονόητου, της πρόσληψης δηλαδή του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών Εκπ/κών, προωθούνται οι περικοπές στη διδασκαλία και η έμμεση αύξηση του ωραρίου των συναδέλφων, στη δεδομένη ευαισθησία των οποίων επαφίεται και πάλι η ομαλή λειτουργία των Σχολείων.
Είναι πλέον ορατή η προσπάθεια για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί και οι Ενώσεις των Γονέων δεν θα επιτρέψουμε την εκθεμελίωση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας.
Ζητάμε την άμεση κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών.
Να μην γίνουν περικοπές στις διδασκαλίες
Κανένας εκπαιδευτικός με υποχρεωτική υπερωρία.
Ευθύνη και υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας είναι να εξασφαλίσει τις αναγκαίες πιστώσεις για την κάλυψη των κενών στην περιοχή μας και πανελλαδικά.
Οι αιρετοί να μην ψηφίσουν στα υπηρεσιακά συμβούλια υποχρεωτικές υπερωρίες για κανένα καθηγητή.
Ζητάμε να εξαντληθούν όλες οι προσπάθειες για να δοθούν υπερωρίες σε συναδέλφους που το επιθυμούν εντός της σχολικής μονάδας, αν αυτό δεν είναι εφικτό να αναζητηθούν συνάδελφοι από άλλα σχολεία να αναλάβουν τις υπερωρίες. Αλλά διαφωνούμε στην ανάθεση υποχρεωτικής υπερωριακής απασχόλησης.
4). ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Α). 2ο ΕΠΑΛ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ, δυστυχώς για 4η χρονιά παραμένει το πρόβλημα
και επισημαίνουμε ότι για το επόμενο σχολικό έτος το ακατάλληλο αυτό κτίριο που προσωρινά στεγάζεται το ΕΠΑΛ δεν θα είναι επαρκές.
Β). 2ο και 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ είναι σχολεία που δοκιμάζονται από την παραβατικότητα των μαθητών, απόρροια και της γενικότερης κατάστασης που έχει περιέλθει η Δημόσια Εκπαίδευση, αλλά και της σχετικής αδιαφορίας από την πλευρά της Διοίκησης να αναλάβει την ευθύνη να δώσει λύσεις για να λειτουργήσουν με ομαλό τρόπο τα σχολεία μας.
5). ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, όπως φημολογείται ότι θα γίνει, με χαρακτήρα τιμωρίας.
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ, όπως ήδη υλοποιούνται με περιφορά συναδέλφων σε πολλά σχολεία
ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ, όπως διαδίδεται, δεν πρόκειται να λύση το πρόβλημα των κενών απλά θα το μειώσει σε κάποιες ειδικότητες αλλά θα προκαλέσει και υποβάθμηση του Εκπαιδευτικού έργου και θα εκτοξεύσει τα πλεονάσματα σε άλλες ειδικότητες.
ΣΥΜΠΤΙΞΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ, πιλοτικά δοκιμάζεται σε κάποιες περιοχές, δημιουργεί υποβάθμιση στις διδασκαλίες και δυσκολεύει το έργο των συναδέλφων.
ΑΥΞΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ, όπως τεκμηριώνεται για λόγους παιδαγωγικούς, στην πραγματικότητα δημιουργεί χειρότερες συνθήκες μάθησης.
ΟΧΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ όπως αποφασίστηκε, σε συνδυασμό ότι για το επόμενο έτος, όπου αναμένεται μεγάλος αριθμός συνταξιοδοτήσεων θα προκαλέσει προβλήματα λειτουργίας και έλλειψη προσωπικού στα σχολεία μας.
ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ όπως ισχύει, ειδικά στους νεότερους συναδέλφους δημιουργεί πρόβλημα επιβίωσης.
Η ΑΓΡΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ όπως ψηφίστηκε, επιδεινώνει την οικονομική δυνατότητα για αξιοπρεπή διαβίωση μας.
ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ σε ποσοστό 10 % όπως ανακοινώθηκαν, αν υλοποιηθούν θα προκαλέσουν εργασιακή και κοινωνική αναστάτωση στα σχολεία.
ΤΟ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ που θα παρθούν όταν η φοροδιαφυγή θα ξαναθριαμβεύσει θα μας τσακίσουν περισσότερο και οικονομικά και κοινωνικά.
Η ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΕ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΦΑΠΑΞ όπως προγραμματίστηκαν, εκτός από την κλοπή
Καταβεβλημένων εισφορών, από τους συναδέλφους που είναι στα όρια της σύνταξης αποτελούν και μια ανήθικη ενέργεια κατά των μισθωτών.
Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ – ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ – ΑΠΟΛΥΣΗΣ που είναι θέμα συζήτησης, όχι για το αν θα γίνουν αλλά για το πώς θα γίνουν.
ΟΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ που ζούμε με ελλείψεις υλικών, χρηματοδότησης, κλείσιμο βιβλιοθηκών, κατάργηση πρόσθετης διδακτικής στήριξης, και ενισχυτικής διδασκαλίας, κ.α.
Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ που συνοδεύεται με διπλασιασμό των εισφορών, την κατάργηση παροχών υγείας, την έλλειψη συμβεβλημένων γιατρών στον ΕΟΠΥΥ, την υποβάθμιση των κρατικών νοσοκομείων.
Η ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ με την υποβάθμιση των περίφημων Projects, που είναι μάθημα Α ανάθεσης για όλους και ξαφνικά για λόγους διαχείρισης του προσωπικού καταλήγει σε λάστιχο η διδασκαλία σε πολλά σχολεία για να γίνει κάλυψη των λειτουργικών κενών.
Είναι μερικά από τα καθημερινά προβλήματα για τους Εκπαιδευτικούς, και με τις πολιτικές που εφαρμόζονται δυσκολεύουν όχι μόνο το εκπαιδευτικό έργο, αλλά και την επιβίωση μας σε επίπεδο και οικονομικό και ψυχολογικό. Πολλαπλασιάζονται οι δυσκολίες μέσα στα σχολεία, με το δεδομένο ότι η οικονομική κρίση, δημιουργεί κοινωνικές μικροεκρήξεις που μεταφέρονται και στα σχολεία από τους μαθητές με έξαρση διαφόρων φαινομένων όπως βίας, ρατσισμού κ.α.
Είναι προφανές όλα αυτά οδηγούν την Δημόσια Εκπαίδευση σε διαρκεί υποβάθμιση, και να δεν σταματήσουν είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα επιφέρουν την διάλυση της Δημόσιας Παιδείας.
ΔΣ ΕΛΜΕ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου