Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2012
ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΣΕ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ( σύνοψη )
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
Πολλοί εκπαιδευτικοί μας μετακινούνται για συμπλήρωση ωραρίου σε δυο ή τρία σχολεία τα οποία απέχουν, σε πολλές περιπτώσεις, κάμποσα χιλιόμετρα μεταξύ τους.
Υπάρχει αύξηση των μετακινήσεων τα τελευταία χρόνια με τον περιορισμό των μεταθέσεων - αποσπάσεων νέοι (όχι ηλικιακά) εκπαιδευτικοί οι οποίοι βρίσκονται εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας 3 και 4 έτη περισσότερα χρόνια με μισθούς που δεν τους εξασφαλίζουν πλέον κάτι περισσότερο από το ενοίκιο και μισό γεύμα.
Η μετακίνηση, των συναδέλφων από σχολείο σε σχολείο δεν είναι μόνο εξοντωτική, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις έχει υψηλό οικονομικό κόστος και επηρεάζει δραματικά το εκπαιδευτικό έργο.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Να δοθούν αποζημιώσεις για της μετακινήσεις.
ΚΕΝΑ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
Σχεδόν καθόλου διορισμοί, και οι θέσεις για αναπληρωτές που ανακοινώθηκαν αριθμητικά δεν
φαίνετε να δίνουν λύση στα κενά που δημιουργήθηκαν από της 3.200 συνταξιοδοτήσεις. Ειδικότερα στην Εορδαία έχουμε πρόβλημα με έλλειψη Φιλολόγων και Μαθηματικών.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Μετά την πρώτη φάση διορισμού αναπληρωτών, να καλυφθούν στην δεύτερη φάση όλα τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών και τον επόμενο χρόνο να γίνουν διορισμοί.
ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τα τελευταία χρόνια Δεκάδες εκπαιδευτικοί μας κάποιον ειδικοτήτων (Οικονομολόγοι, Νομικοί, πληροφορικής, Νομικοί. Γυμναστές, τεχνικές ειδικότητες, ξενόγλωσσοι) οι οποίες με τις αλλεπάλληλες και αλλοπρόσαλλες αλλαγές των αναλυτικών προγραμμάτων είχαν μείωση ωραρίου) ή και καθόλου ωράριο.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Να αξιοποιηθούν σε γραμματείες ειδικά σε μεγάλα σχολεία και σε βιβλιοθήκες.
1ο ΓΡΑΦΕΙΟ Δ/ΘΜΙΑΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ : Να παραμείνει σαν παράρτημα (άτυπα) της Δνσης Εκπ/σης Κοζάνης, με επικεφαλή τον παλαιότερο Διευθυντή ή κάποιον με εμπειρία στην Διοίκηση καθηγητή, και με δύο τρεις καθηγητές με διοικητική εμπειρία. Η στέγαση μπορεί να γίνει σε αίθουσα του 2ου Γυμνασίου που είναι διαθέσιμη. Ο φόρτος εργασίας που διεκπεραίωνε από το γραφείο και ο συντονιστικός ρόλος για τα σχολεία μας ήταν μεγάλος. Η κατάργησή θα δυσκολέψει και την Δ/νση Κοζάνης και θα επιφέρει ταλαιπωρία και θα οξύνει τις δυσκολίες στα καθημερινά προβλήματα, σε όλους μας μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς μας.
ΕΟΠΥΥ
Οι περικοπές στην ιατροφαρμακευτική μας κάλυψη είναι πολλές, οι συμβεβλημένοι γιατροί ελάχιστοι, ουσιαστικά πληρώνουμε τους γιατρούς και τα φάρμακα, και οι κρατήσεις που γίνονται από το μισθό μας προσεγγίζουν τα 200 €/ μήνα. Το Σύστημα υγείας είναι υπο κατάρρευση (αν δεν χρηματοδοτηθεί) παρόλα αυτά με τα νέα μέτρα προβλέπονται επιπλέον περικοπές 4,5 δις €.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Να γίνουν συμβάσεις με γιατρούς, ελεύθερη συνταγοργάφιση, να χρηματοδοτηθεί ο ΕΟΠΥΥ.
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Ξεκινά η νέα σχολική χρονιά με φορτωμένα χρέη από την προηγούμενη και με μειωμένα ποσά ( 1η δόση κατά κατά το 3/5 της προηγούμενης. Από τα λειτουργικά έξοδα δεν μπορεί να καλυφθεί ούτε η θέρμανση από τον Δήμο μας. Συντηρήσεις και βελτιώσεις επιδιορθώσεις ζημιών στα σχολεία μαε, θα είναι πολυτέλεια.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Να γίνει άμεσα χρηματοδότηση της Σ.Ε. του Δήμου μας.
2ο ΕΠΑΛ
Η αύξηση του μαθητικού πληθυσμού, το πιο πιθανό είναι να οδηγήσει επιπλέον του ενός τμήματος στην Α τάξη, στην Β τάξη αύξηση των τμημάτων ειδικότητας. Θα απαιτηθεί τουλάχιστον μία αίθουσα, ήδη χρησιμοποιούνται σαν αίθουσες, εργαστήρια και αποδυτήρια που ανακατασκευάστηκαν για τις ανάγκες του σχολείου το προηγούμενο σχολικό έτος αλλά μάλλον δεν αρκούν, και είναι και ακατάλληλες. Υπήρξε δέσμευση για να στηθούν δυο προκατασκευασμένες αίθουσες από τον Δήμο και από το ΟΣΚ, δυστυχώς δεν έγινε.
Παραμένει το πρόβλημα της συστέγασης με το 1ο Γυμνάσιο,
Κανένας προγραμματισμός δεν προχώρησε και καινούργιο κτίριο (ενώ υπήρχε δέσμευση).
Ακόμα και αν αποχωρήσει το τμήμα Μαιευτικής από την Πτολεμαίδα, δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για να επιστραφεί το κτίριο στο ΕΠΑΛ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί θέλουν να γίνει αξιολόγηση, και του εκπαιδευτικού τους έργου, και των σχολικών μονάδων και των διοικητικών δομών και υπηρεσιών και κυρίως αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Ζητάμε διαρκή αξιολόγηση που θα έχει στόχο την διαρκή βελτίωση της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των σχολείων μας, αλλά πριν απ΄ όλα απαιτούμε αξιολόγηση και του εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν θέλουμε την αξιολόγηση που προωθεί το υπουργείο παιδείας, που έχει στόχο την μισθολογική και βαθμολογική μας καθήλωση, και τελικά οδηγεί σε εφεδρεία και απολύσεις εκπαιδευτικών, με κριτήρια κυρίως οικονομικά.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ
Οι εκπαιδευτικοί εκτός από το διδακτικό τους ωράριο, διεκπεραιώνουν εργασίες εντός του σχολείου και υποχρεώσεις όπως η προετοιμασία της διδασκαλίας, διαγωνίσματα και άλλες γραφικές πολύωρες εργασίες που τις υλοποιούν στο σπίτι τους. Οι διδακτικές ώρες αντιστοιχούν σε όλη την Ευρώπη σε οικονομική αποζημίωση αντίστοιχη με 2 ή 3 ώρες ενός υπαλλήλου.
Η αύξηση ωραρίου όπως προβάλλεται από το υπουργείο παιδείας θα οδηγήσει σε περισσότερη υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, θα δημιουργήσει περίσσευμα εκπαιδευτικών για να διευκολυνθεί η πολιτική επιλογή που υπάρχει για απολύσεις.
ΣΥΤΝΤΑΞΗ - ΕΦΑΠΑΞ - ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην περικοπή των συντάξεων, του εφάπαξ, στην συγχώνευση ή την κατάργηση επικουρικών ταμείων και φυσικά σε οποιοδήποτε νέο κούρεμα.
PROJECT
Υπάρχουν κάποιες αντιφάσεις που πρέπει να λυθούν. Το ΥΠΕΠΘ θέλει να εμπλακούν στα Rrojects όλοι οι εκπαιδευτικοί, όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει σε όλα τα σχολεία αφού κάποιες ειδικότητες θα έπρεπε να αφήσουν σε βασικά μαθήματα διδακτικά κενά, πρέπει να διασφαλισθεί η λειτουργία των βιβλιοθηκών με αποσπάσεις όπου υπάρχουν. Η εύρυθμη λειτουργία απαιτεί και υποστηριζόμενη υλικοτεχνική υποδομή (εργαστήρια πληροφορικής, φυσικής) και επιπρόσθετα χρήματα για γραφική ύλη και υλικά.
ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΤΥΠΟΥ Α
Όπου απευθυνθήκαμε, από παντού έχουμε την θετική απάντηση ότι η Εορδαία πρέπει να το πάρει δικαιωματικά. Αν όχι εμείς ποιος το δικαιούται ; Ωστόσο αναμένουμε την υλοποίηση που δεν πραγματοποιείται. Γιατί ;
ΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Αναθέσεις μαθημάτων, κατανομή ωρών. Λειτουργία εργαστηρίων με παρουσία καθηγητή ΤΕ.
Συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. κ.τ.λ.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Οι Εκπαιδευτικοί, είναι από τους πρώτους κλάδους που πλήρωσαν και πληρώνουν ακριβά το μεγάλο «κόλπο» που λέγεται χρηματοοικονομική ή δημοσιοοικονομική κρίση.
Σήμερα μετά από σχεδόν τρία έτη παραμένουμε οι χαμηλότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι. Ωστόσο με φιλότιμο, επιμονή και αγάπη προς τους μαθητές μας, προσπαθούμε να κρατήσουμε την Δημόσια Εκπαίδευση της πατρίδας μας.
Σε μια εποχή που με την μαύρη προπαγάνδα των ΜΜΕ και την πολιτική υποβάθμισης που εφαρμόζεται μας έχουν φέρει απέναντι στην κοινωνία.
Με δεδομένη την κοινωνική χρεοκοπία που συνεχώς βαθαίνει με την εξαφάνιση του υποτυπώδους κοινωνικού κράτους (που υπήρχε), με την διάλυση και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, με την φτωχοποίηση όλο και περισσότερων κοινωνικών στρωμάτων, με περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, ακρίβεια και υπερφορολόγηση.
Με την νεολαία μας σε αδιέξοδα εργασιακά και χωρίς μέλλον.
Δηλώνουμε ότι :
Με αποφασιστικότητα και πατριωτισμό, θα αγωνιστούμε για την συνδικαλιστική και πολιτική ενότητα όχι μόνο του κλάδου αλλά του λαού μας για να βάλουμε τέλος στις καταστροφικές πολιτικές που εφαρμόζονται.
ΔΣ ΕΛΜΕ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου