Από
την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της
πανδημίας στη χώρα το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.
είχε τονίσει την ανάγκη πάνω και πρώτο
από όλα να τεθεί το ζήτημα της προστασίας
της υγείας και της ζωής των μαθητών και
των εκπαιδευτικών.
Σήμερα
που η συζήτηση για την σταδιακή άρση
των περιοριστικών μέτρων και το άνοιγμα
των σχολείων έχει ανοίξει, είναι
αυτονόητο ότι η διαφύλαξη των βασικών
αυτών αγαθών δεν μπορεί παρά να είναι
προτεραιότητα στη λήψη οποιωνδήποτε
αποφάσεων.
Η
απόφαση για τον χρόνο, τον τρόπο και τις
συνθήκες επανεκκίνησης της εκπαιδευτικής
λειτουργίας ανήκει ασφαλώς στους
ειδικούς επιστήμονες.
- Η επαναλειτουργία των σχολείων για τις τάξεις των Γυμνασίων καθώς και για την Α και Β τάξη των Λυκείων πέρα από τους περιορισμούς και τις αντικειμενικές δυσκολίες που επιβάλλει η ανάγκη αυστηρής τήρησης των κανόνων ασφαλείας, δεν είναι παιδαγωγικά και λειτουργικά αποτελεσματική. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και με ενδεχόμενη 15ημερη παράταση του διδακτικού έτους –ακόμη και αν τα σχολεία επαναλειτουργήσουν αμέσως μετά την 10η/5/2020 οι συνολικές ώρες δια ζώσης διδασκαλίας τόσο για τα Γυμνάσια όσο και για την Α και Β Λυκείου θα είναι ελάχιστες.
- Η προαγωγή των μαθητών στα Γυμνάσια και στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου μπορεί να γίνει χωρίς προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις –όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν-, με τον Μ.Ο. των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων.
- Για την επαναλειτουργία της Γ Λυκείου, εφόσον αυτή κριθεί αναγκαία και τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων, να γίνει νέα μείωση της εξεταστέας ύλης σύμφωνα με τα δεδομένα της ύλης που είχε παραδοθεί μέχρι στις 10 Μαρτίου στα περισσότερα σχολεία της χώρας (ή στο μέσο όρο των σχολείων της χώρας) και στη συνέχεια να υπάρξει μέριμνα ώστε η διδασκαλία να ξεκινήσει από τα Λύκεια εκείνα που είναι κάτω από την εξεταστέα ύλη και σε επόμενο χρόνο στα υπόλοιπα σχολεία προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των επαναλήψεων. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξουν ρητές διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, σαφής καθορισμός όλων των κανόνων ασφαλείας, διάθεση του αναγκαίου υγειονομικού υλικού αλλά και προσωπικού για την απολύμανση και τον καθαρισμό των χώρων.
- Για λόγους ασφαλείας και πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού πρέπει άμεσα να θεσπιστούν ειδικές άδειες ασθενείας για όσους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, νοσήσουν, επιπλέον των προβλεπόμενων, με ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί και για τις άδειες των αναπληρωτών, ώστε να μην έχουν περικοπές στο μισθό και το επίδομα μη ληφθείσας αδείας ή στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους.
Το
Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε. δηλώνει ότι θα υπερασπιστεί
με κάθε τρόπο το δικαίωμα των εκπαιδευτικών
για εργασία με πλήρη ασφάλεια.
Απαιτούμε
από την Πολιτεία να υπάρξει κάθε είδους
μέριμνα για την προστασία του υπέρτατου
αγαθού της ζωής των μαθητών αλλά και
των εκπαιδευτικών και ειδικότερα όσων
ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, καθώς μέχρι
και σήμερα κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί
προς αυτήν την κατεύθυνση.
Επιστολή του ΠΑΜΕ στα σχολεια
Για το άνοιγμα των σχολείων που εξήγγειλε η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας
Εντείνεται η ανησυχία και ο προβληματισμός σε εκπαιδευτικούς,
μαθητές και γονείς!
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων
της Δευτεροβάθμιας, στις 11 Μαΐου για τη Γ΄ Λυκείου και μια εβδομάδα αργότερα,
στις 18 Μαΐου, για τις υπόλοιπες τάξεις. Το σχολικό έτος παρατείνεται έως τις
12 Ιουνίου. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις για το Γενικό Λύκειο θα ξεκινήσουν στις
15 Ιουνίου και για τα ΕΠΑΛ στις 16 Ιουνίου. Ταυτόχρονα, παρατείνεται η αναστολή
λειτουργίας για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία έως και την 1η Ιουνίου. Συνεχίζεται η
αναστολή λειτουργίας των δομών της Ειδικής Αγωγής για άγνωστο χρονικό διάστημα.
Πιθανό άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας μετά την 1η Ιουνίου θα οδηγήσει σε
παράταση του σχολικού έτους έως τις 30 Ιουνίου. Προτάθηκε η έναρξη της σχολικής
χρονιάς 2020 -2021 να γίνει νωρίτερα, την 1η Σεπτεμβρίου.
Οι
ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας φαίνεται πως αγνοούν ηθελημένα τα τεράστια
προβλήματα στα σχολεία!
- Την κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής, που είναι απαράδεκτη, με τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων. Τις αίθουσες κλουβιά, τα λυόμενα παντός τύπου, τους εσωτερικούς διαδρόμους, τους χώρους διδασκαλίας, που δεν αερίζονται διαμπερώς, τις ανεπαρκείς ή διαλυμένες τουαλέτες, τους ανεπαρκείς χώρους στα προαύλια. Όλα αυτά δεν είναι η εξαίρεση, αλλά μια εικόνα που εμφανίζεται σε μεγάλο αριθμό σχολείων της χώρας.
- Τις ελλείψεις σε καθαριστικά, σαπούνια, αλκοολικά διαλύματα, θερμόμετρα ακριβείας και άλλα μέσα ατομικής προστασίας, καθώς και το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς που βιώνουν οι καθαρίστριες. Το γεγονός ότι αναλαμβάνουν υπηρεσία μετά το μάθημα, στην καλύτερη περίπτωση όταν υπάρχουν, αποτελεί τεράστιο πρόβλημα για τη διατήρηση της καθαριότητας του σχολείου, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας.
- Την τραγική κατάσταση, που υπάρχει στο εκπαιδευτικό δυναμικό λόγω της αδιοριστίας αλλά και της αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 χρόνια. Παρ’ όλες τις προσλήψεις χιλιάδων αναπληρωτών, υπάρχουν ακόμα κενά στα σχολεία και ταυτόχρονα ένα μεγάλο κομμάτι του Κλάδου είτε είναι μεγάλο σε ηλικία είτε έχει υποκείμενα νοσήματα (στη Δευτεροβάθμια πάνω από 50 ετών είναι το 73% – μόλις το 5% είναι κάτω των 40 ετών, ενώ στην Πρωτοβάθμια το 50% είναι άνω των 40 ετών).
Η κυβέρνηση,
με τα μέτρα που εξήγγειλε, δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα παραπάνω ζητήματα. Για μια ακόμα φορά το βάρος δίνεται στην «ατομική
ευθύνη». Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είμαστε υπεύθυνοι για τα
μέτρα που πρέπει να υλοποιήσουμε. Η κρατική κυβερνητική ευθύνη εξαφανίζεται για
μια ακόμα φορά ως δια μαγείας. Ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και
ασφάλειας αντιμετωπίζονται ως κόστος για τον κρατικό κορβανά. Για την «τόνωση»
της καπιταλιστικής οικονομίας δίνουν δις € αλλά για την ενίσχυση της μορφωτικής
– εκπαιδευτικής διαδικασίας τίποτα!
Συγκεκριμένα για τις δηλώσεις της κ. Κεραμέως:
- Τα τμήματα χωρίζονται σε δύο υπο-τμήματα, τα οποία θα λειτουργούν εναλλάξ Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή και Τρίτη – Πέμπτη. Οι αποστάσεις ανάμεσα στους μαθητές, με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου και του ΕΟΔΥ, πρέπει να είναι 1,5 μέτρο, ενώ δε θα πρέπει να βρίσκονται πάνω από 15 μαθητές ανά τάξη. Με βάση όμως τον μέσο όρο των μαθητών ανά τάξη και τα τ.μ. των σχολικών αιθουσών, το μέτρο είναι πρακτικά ανεφάρμοστο! Πρακτικά, για να τηρηθεί η απόσταση του 1,5 μ. σε αίθουσες, που σε λίγες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 40 τ.μ., ο αριθμός μαθητών ανά τάξη πρέπει να είναι από 4 έως 8 μαθητές. Ακόμα και αν η Υπουργός καταφέρει να τετραγωνίσει τον κύκλο, ακτίνα 1,5 m απαιτεί περίπου 7m2 (E=πr2=3,141,52 =7,065 m2) για κάθε μαθητή. Αντίστοιχα είναι πρακτικά αδύνατο να φτιαχτούν ωρολόγια προγράμματα, όταν χιλιάδες εκπαιδευτικοί μετακινούνται σε 4 και 5 σχολεία.
Αναρωτιόμαστε,
το Υπουργείο είναι τόσο μακριά από την εκπαιδευτική πραγματικότητα ή κυνικά
αναγνωρίζει πως τα μέτρα δε θα τηρηθούν;
- Δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση έκτακτου κονδυλίου προς τις σχολικές επιτροπές για τον εξοπλισμό των σχολείων με το απαραίτητο υλικό καθαριότητας, ατομικής υγιεινής και προστασίας (αντισηπτικά, μάσκες, σαπούνια, καθαριστικά κ.τ.λ.). Η τοποθέτηση της Υπουργού ότι «τα ταμεία των σχολικών επιτροπών πλεονάζουν και επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών» είναι εκτός πραγματικότητας. Πριν λίγες μέρες το Υπουργείο καλούσε με τα χρήματα των σχολικών επιτροπών να αγοραστούν tablet και laptop και πάλι χωρίς κρατικά κονδύλια. Στην ουσία καλούνται οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές να πληρώσουν από την τσέπη τους τα μέσα προστασίας.
- Η Υπουργός μίλησε για καθαριότητα των σχολείων δύο φορές τη μέρα. Ακόμα και αυτό το μέτρο είναι ελλιπές, αφού σε συνθήκες πανδημίας είναι αναγκαίο να υπάρχει καθαριότητα σε κάθε διάλειμμα. Καμία δέσμευση δεν υπήρξε για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας. Αντιθέτως, οι περισσότερες καθαρίστριες είναι συμβασιούχες και απολύονται.
- Δεν υπήρξε, για μια ακόμα φορά, καμία συγκεκριμένη δέσμευση για τη στήριξη των μαθητών της Πρωτοβάθμιας, που παραμένει σε αναστολή λειτουργίας, αλλά και των μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική συμμετοχή στα μαθήματα (Ειδική Αγωγή, ευάλωτες ομάδες κ.ά.). Δεν αντιμετωπίζεται κανένα από τα υπαρκτά προβλήματα, που έχουν αναδειχτεί από τα εκπαιδευτικά σωματεία, σε σχέση με την ισότιμη συμμετοχή στα εξ αποστάσεως μαθήματα. Αντίστοιχα δεν παίρνεται κανένα μέτρο στήριξης για τα χιλιάδες προσφυγόπουλα, που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, για την υγεία και την περίθαλψη τους, τη μετακίνησή τους από και προς τα σχολεία, αλλά και την ισότιμη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
- Για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν ανακοινώθηκε απολύτως κανένα μέτρο. Δεν έγινε καμία αναφορά πέρα από τη συνέχιση της αναστολής. Το πιο ευαίσθητο κομμάτι της Εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά μένει στην αθέατη πλευρά της σελήνης. Αναρωτιόμαστε αν απασχολεί το Υπουργείο έστω το ζήτημα των ειδικών θεραπειών (εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, φυσικοθεραπείες κ.ά.) τμημάτων των μαθητών της Ειδικής Αγωγής που τις έχουν άμεση ανάγκη.
- Ενώ η Υπουργός μίλησε για πιθανότητα επέκτασης τους σχολικού έτους στην Πρωτοβάθμια έως και τις 30 Ιουνίου δεν έγινε καμία αναφορά για το τι θα γίνει με τις συμβάσεις των συναδέλφων που λήγουν στις 21 Ιουνίου. Δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τους χιλιάδες συμβασιούχους – αναπληρωτές, που θα μετακινηθούν σε όλη τη χώρα, με κίνδυνο για την υγεία τους, με τεράστια ατομικά έξοδα.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να
αναλάβουν την ευθύνη τους! Έστω και τώρα να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα,
τις διεκδικήσεις δεκάδων ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε. και ΕΛΜΕ. Να προστατεύσουν την υγεία και
τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
- Να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα για την εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ σε σχέση με τις αποστάσεις εντός τάξης. Άμεση ανεύρεση χώρων, ανέγερση σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτηρίων, ακόμα και άμεση ενοικίαση κατάλληλων χώρων. Να ανοίξουν όλα τα σχολεία, που είτε καταργήθηκαν είτε συγχωνεύτηκαν διαδοχικά από τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ. Καμία σκέψη για αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση.
- Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να δίνονται δωρεάν με κρατική ευθύνη όλα τα απαραίτητα μέτρα ατομικής υγιεινής (αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες, γάντια, κ.ά.). Να πραγματοποιούνται παντού απολυμάνσεις.
- Πρόσληψη και μονιμοποίηση όλου του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σε κάθε σχολείο, ώστε μετά από κάθε διάλειμμα να καθαρίζονται όλα τα σημεία επαφής μετάδοσης του κορωνοϊού (π.χ. θρανία, πόμολα, κουπαστές, τουαλέτες κ.λπ.).
- Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να διερευνηθεί η ανάγκη πραγματοποίησης μαζικών τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία. Δημιουργία, άμεσα, δομών σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.).
·
Να ληφθούν όλα τα
αναγκαία μέτρα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική
διαδικασία. Να ενισχυθούν οι
δομές ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών με την πρόσληψη όλου του αναγκαίου
προσωπικού (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.). Επέκταση άμεσα των δομών
ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης εντός του Δημόσιου
Σχολείου.
- Να προστατευτούν ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες. Παροχή ειδικής άδειας σε όλους τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδας. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους συναδέλφους που έχουν σοβαρές ασθένειες, αλλά δεν εντάσσονται στις ευπαθείς ομάδες. Άδεια απουσίας από την εργασία σε γονείς εκπαιδευτικούς με μικρότερα παιδιά, που δεν πηγαίνουν σχολείο. Να εξαιρεθούν από τα διδακτικά καθήκοντα όλοι οι εκπαιδευτικοί άνω των 60 ετών. Εξίσωση όλων των αδειών των αναπληρωτών με αυτές των μόνιμων.
·
Να υπάρχει ειδική
μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά
από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια).
·
Να υπάρχει ειδική
μέριμνα για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών), που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που
υπηρετούν, καθώς και για τη στέγαση και τη σίτισή τους με ευθύνη του κράτους.
- Άμεση εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, που θα καλύψει τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες. Καμία απόλυση συναδέλφων. Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων. που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.
- Ειδικά μέτρα για τη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων (υγιεινή και ασφάλεια, σαφείς οδηγίες στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, επανάληψη της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι, με δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές, άρση των περιορισμών για την εξεταστική του Σεπτέμβρη, που αφορά μαθητές που ασθένησαν).
- Να ικανοποιηθούν άμεσα τα αιτήματα δεκάδων σωματείων σε σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Να σταματήσουν οι διοικητικές αυθαιρεσίες. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet και εξασφάλιση Η/Υ ή tablet για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Διαφορετικά, είναι σαν να αποκλείονται ακόμα περισσότερο από την ισότιμη συμμετοχή στις Πανελλαδικές χιλιάδες μαθητές, που δεν έχουν την απαραίτητη οικονομική δυνατότητα. Να στηριχτεί το έργο των εκπαιδευτικών με δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο υπουργείο Παιδείας. Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες.
ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ
ΠΑΙΖΟΥΜΕ!
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΗ
ΒΟΥΛΗ – ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!
ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ: ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΉΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!
Οι θέσεις της ΠΕΚ
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Π.Ε.Κ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Π.Ε.Κ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Για μία ακόμη φορά η Κυβέρνηση αποφάσισε για την επαναλειτουργία των τάξεων των Γυμνασίων καθώς και της Α΄ και Β΄ τάξης των Λυκείων, χωρίς τη συμμετοχή ή τη διατύπωση γνώμης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι εκπαιδευτικοί που το προηγούμενο διάστημα σήκωσαν το βάρος της εξ αποστάσεως διατήρησης της παιδαγωγικής σχέσης με τους μαθητές τους είναι έτοιμοι και για την επαναλειτουργία των σχολείων με όρους όμως που θα διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια όλων των εμπλεκομένων. Η απόφαση της Κυβέρνησης για επαναλειτουργία ειδικά των Γυμνασίων καθώς και της Α΄και Β΄ Λυκείου είναι μία απόφαση που ελέγχεται για τους παρακάτω λόγους:
1. Δεν υπαγορεύεται από κάποια εκπαιδευτική – διδακτική αναγκαιότητα. Η κατά δύο εβδομάδες παράταση του διδακτικού έτους, με δεδομένη πλέον την επαναλειτουργία για τις τάξεις αυτές στις 18/5 σημαίνει -στην καλύτερη περίπτωση-, τέσσερις εβδομάδες δια ζώσης διδασκαλίας κατά τη διάρκεια των οποίων και λόγω της εκ περιτροπής προσέλευσης των μαθητών, οι μαθητές θα διδαχτούν ελάχιστες ώρες μαθημάτων. Δεν υπάρχει άρα πρόσθετο μαθησιακό αποτέλεσμα που να αντισταθμίζει το ρίσκο μιας τέτοιας επιλογής.
2. Δεν έχουν προς το παρόν αρθεί οι όροι που οδήγησαν στην (έγκαιρη) αναστολή της λειτουργίας τους. Η απόφαση για το κλείσιμο των σχολείων στηρίχτηκε στην επιστημονική άποψη ότι η αναστολή των εκπαιδευτικών λειτουργιών συμβάλλει αποτελεσματικά στη μείωση της διάδοσης της πανδημίας αφενός και εξασφαλίζει αφετέρου χρόνο για την ανακάλυψη φαρμάκου ή εμβολίου για την καταπολέμηση της ασθένειας. Γιατί τα επιχειρήματα αυτά σήμερα δεν ισχύουν;
3. Η κατάσταση των σχολικών χώρων αλλά και το σύστημα σχολικής υγιεινής σε επίπεδο ανθρώπινων και υλικών πόρων δεν δημιουργεί σε καμία περίπτωση την αίσθηση ότι είναι δυνατόν να τηρηθούν οι όροι ασφάλειας που ασαφώς το Υπουργείο περιγράφει.
4. Είναι πρακτικά αδύνατη η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας στις αίθουσες και στους χώρους προαυλισμού (ακόμη και για τους μισούς μαθητές). Σε πολλές σχολικές μονάδες οι χώροι αυτοί δεν πληρούν βασικούς όρους (εμβαδόν, φωτεινότητα, φυσικός αερισμός) ακόμη και σε συνθήκες κανονικότητας.
5. Το Υπουργείο δεν εξηγεί επαρκώς γιατί ενώ σε άλλους χώρους συνάθροισης υπάρχει όριο ασφαλείας στα 5 ή 10 μ2 ανά άτομο καθώς και υποχρεωτική χρήση μάσκας, αυτά δεν ισχύουν για τα σχολεία!
Πέρα όμως από αυτά, το Υπουργείο δεν φαίνεται να έχει καμία σαφή απάντηση για το πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της υγείας των χιλιάδων εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι - και λόγω της μακρόχρονης πολιτικής της αδιοριστίας στη εκπαίδευση-, σήμερα ό ένας στους πέντε μόνιμους εκπαιδευτικούς της Β/μιας εκπαίδευσης είναι πάνω από 60 ετών.
Ζητήματα όπως η μετακίνηση των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές όπου τα καταλύματα που διέμεναν πλέον δεν λειτουργούν (!), η αναγκαία – για τον περιορισμό των εξόδων-, μετακίνηση 4 ή 5 εκπαιδευτικών που διδάσκουν μακριά από τις εστίες τους με ένα αυτοκίνητο αλλά και η μαζική μεταφορά των μαθητών με συγκοινωνίες ειδικά στην περιφέρεια, δεν έχουν απασχολήσει το Υπουργείο που φαίνεται να αγνοεί την σχολική πραγματικότητα.
Ένα πράγμα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο:
Η επαναλειτουργία των σχολείων προϋποθέτει:
Πέρα όμως από αυτά, το Υπουργείο δεν φαίνεται να έχει καμία σαφή απάντηση για το πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της υγείας των χιλιάδων εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι - και λόγω της μακρόχρονης πολιτικής της αδιοριστίας στη εκπαίδευση-, σήμερα ό ένας στους πέντε μόνιμους εκπαιδευτικούς της Β/μιας εκπαίδευσης είναι πάνω από 60 ετών.
Ζητήματα όπως η μετακίνηση των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές όπου τα καταλύματα που διέμεναν πλέον δεν λειτουργούν (!), η αναγκαία – για τον περιορισμό των εξόδων-, μετακίνηση 4 ή 5 εκπαιδευτικών που διδάσκουν μακριά από τις εστίες τους με ένα αυτοκίνητο αλλά και η μαζική μεταφορά των μαθητών με συγκοινωνίες ειδικά στην περιφέρεια, δεν έχουν απασχολήσει το Υπουργείο που φαίνεται να αγνοεί την σχολική πραγματικότητα.
Ένα πράγμα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο:
Η επαναλειτουργία των σχολείων προϋποθέτει:
Αίσθημα ασφάλειας για την τήρηση των κανόνων και την οργάνωση και λειτουργία του συστήματος υγιεινής,
εμπιστοσύνη στις σχέδιο της Πολιτείας,
αξιοπιστία των εξαγγελιών.
Τίποτε από τα παραπάνω δεν ικανοποίησαν οι χθεσινές ανακοινώσεις των υπευθύνων.
Τίποτε από τα παραπάνω δεν ικανοποίησαν οι χθεσινές ανακοινώσεις των υπευθύνων.
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου