Ο.Λ.Μ.Ε.
Ε.Λ.Μ.Ε. ΕΟΡΔΑΙΑΣ
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
Α.Π.: 20 - 13/05/2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
·
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το πολυνομοσχέδιο για την
Παιδεία.
·
Να πάρει πίσω το ΥΠΑΙΘ την ρύθμιση
για τις κάμερες στα σχολεία και την παγίωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και
μετά την πανδημία.
Συνάδελφοι
Η
κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί κατά γράμμα τη λαϊκή ρήση «βρήκαμε
παπά, να θάψουμε 5-6» συνεχίζοντας την αντιλαϊκή πολιτική της. Το βράδυ της
Παρασκευής 8/5 ψήφισε ρύθμιση η οποία επιτρέπει την εγκατάσταση καμερών για την
online παρακολούθηση
του μαθήματος, με πρόσχημα την αδυναμία μαθητών να προσέρχονται στο σχολείο
λόγω της πανδημίας, καθώς επίσης και την επέκταση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
και εκτός πανδημίας (απρόβλεπτες καταστάσεις).
Ειδικά
με τη ρύθμιση για τις κάμερες και τα on – line
μαθήματα ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι
για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για άκρως αντιδραστική
εξέλιξη αφού όχι μόνο δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, αλλά
παραβιάζει και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν έχει καμία σχέση με την εξ
αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) που αξιοποίησαν οι χιλιάδες
εκπαιδευτικοί εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία για να σταθούν στο πλευρό
των μαθητών, χωρίς καμία στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.
Παύει
να προστατεύεται η σχέση εμπιστοσύνης, που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι
εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες. Αφαιρείται η δυνατότητα της
παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης
ιδιαίτερων ζητημάτων, που προκύπτουν εντός τάξης. Η ζωντανή μετάδοση των
αντιδράσεών τους ή πιθανών εσφαλμένων απαντήσεων μαθητών με μαθησιακές ή
συμπεριφορικές δυσκολίες κινδυνεύουν να γίνονται viral στο διαδίκτυο
στιγματίζοντάς τους για όλη τους τη ζωή!
Τονίζουμε για μια ακόμα φορά: η κανονική, διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ
αποστάσεως. Η παιδαγωγική σχέση, που διαμορφώνεται μέσα και έξω από τη σχολική
τάξη, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη σχέση, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από
τεχνολογικά μέσα. Τα τεχνολογικά μέσα και εν προκειμένω οι ηλεκτρονικοί
υπολογιστές, το διαδίκτυο, οι διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές, μόνο επικουρικά
μπορούν να αξιοποιούνται στην Εκπαίδευση και αναλόγως με την ηλικία των
μαθητών.
Η
αντικατάστασης της φυσικής παρουσίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων
ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της χώρας ΑΠΟΤΕΛΕΙ
ΑΙΤΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ.
Ακόμη και αν εγκριθεί από την Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Όσοι έχουν σχέση με την εκπαιδευτική
διαδικασία και δεν είναι απλά περαστικοί από την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά
πως η παιδαγωγική διαδικασία είναι σοβαρή υπόθεση για να την υποβαθμίσουν σε
θέαμα τύπου BigBrother.
Πολύ περισσότερο, δε θα ανεχτούμε να διαμορφώσουμε προσωπικότητες που θα
συνηθίζουν στην παρακολούθηση! Επικροτούμε τις συλλογικές αποφάσεις εκπαιδευτικών
Σωματείων και συναδέλφων σε πολλά σχολεία, για να ακυρώσουν στην πράξη αυτές
τις κατευθύνσεις.
Σε αυτό το τοπίο
την προηγούμενη εβδομάδα έληξε η ηλεκτρονική διαβούλευση του νομοσχεδίου για
την Παιδεία. Ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο αποτελεί τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής
πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Η
κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν την ευθύνη τους! Έστω και τώρα να
ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα, τις διεκδικήσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Να
προστατεύσουν την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών.
Να προστατεύσουν την παιδαγωγική διαδικασία, το μάθημα δεν είναι ριάλιτι!
Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, οι
μαζικές κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ. Όπως και εν μέσω πανδημίας δε
μείναμε σιωπηλοί, έτσι και τώρα συνεχίζουμε.
Παλεύουμε για :
·
Να
μην εφαρμοστεί η ρύθμιση που προβλέπει κάμερες στις τάξεις. Να καταργηθεί εδώ
και τώρα συνολικά η κατάπτυστη τροπολογία.
·
Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Η κυβέρνηση να μην
τολμήσει να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση.
·
Άδειες ειδικού σκοπού και για ευπαθείς ομάδες στους
αναπληρωτές, χωρίς την αφαίρεση του επιδόματος αδείας. Εξίσωση δικαιωμάτων
μονίμων και αναπληρωτών.
·
Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την
κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.
·
Σύγχρονα, ασφαλή κτήρια και υποδομές για μαθητές και
εκπαιδευτικούς.
Συντονίζουμε όλα τα σωματεία, με τους
γονείς και τους μαθητές:
Ø Ορίζουμε την Τετάρτη 13 Μαΐου σε
μέρα δράσης – ενημέρωσης για το νομοσχέδιο με πολύμορφους τρόπους (12:30 στο Α
ΚΑΠΗ Πτολεμαΐδας ανοιχτή ενημέρωση πολιτών ).).
Ø Άμεσα προχωράμε
σε ανοιχτές συνεδριάσεις των Δ.Σ. σε προαύλια σχολείων για την ενημέρωση των
συναδέλφων και τη λήψη αποφάσεων.
Ø 18-22/5
προχωράμε σε έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις και ΕΛΜΕ με προοπτική να πραγματοποιηθούν
Ολομέλειες Προέδρων το Σάββατο 22 Μαΐου.
Επιπλέον:
· Με αποφάσεις των σωματείων μας και των Συλλόγων Διδασκόντων
ακυρώνουμε στην πράξη την εφαρμογή της ρύθμισης για on
– line μετάδοση των μαθημάτων, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν όλα τα
συνδικαλιστικά, τεχνικά, νομικά μέτρα για την ακύρωση της τροπολογίας στην
πράξη.
· Ενημερώνουμε
με όλα τα μέσα (κοινές συσκέψεις, συναντήσεις, συνεντεύξεις τύπου, επιστολές) για
την αντιδραστική τροπολογία που προβλέπει την on-line μετάδοση του μαθήματος αλλά και για τα υπόλοιπα
προβλήματα.
· Προχωράμε σε συσκέψεις – συνεδριάσεις
– ενημερώσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για το νομοσχέδιο και την καταγραφή
συγκεκριμένων προβλημάτων ανά σχολείο.
Τώρα ήρθε η δική μας ώρα
να βγούμε πιο αποφασιστικά στο προσκήνιο. Η υπεράσπιση του
Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει πραγματικά και θα διαμορφώνει
ολοκληρωμένους ανθρώπους, είναι το δικό μας χρέος. Έτσι υπερασπιζόμαστε την
εργασιακή και παιδαγωγική μας υπόσταση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου