Είμαι εκπαιδευτικός και διδάσκω εδώ και 15 χρόνια σε Γενικό Λύκειο. Θα ήθελα να αναφερθώ στο πραγματικό ωράριο και γενικά στην κατάσταση που βιώνει σήμερα ο Έλληνας εκπ/κός
1) Διδακτικό ωράριο 20 ώρες. Δηλαδή 4 διδακτικές ώρες την ημέρα σε τμήματα των 27 μαθητών.
2) Διοικητικό έργο (φωτοτυπίες σημειώσεων , καταχώρηση απουσιών, ενημέρωση βιβλίων φοίτησης μαθητών , ενημέρωση γονέων): 1 ώρα την ημέρα
3) Εφημερία (επιτήρηση μαθητών κατά τη διάρκεια του διαλείμματος κλπ): 1 ώρα την ημέρα.
4) Γραμματειακή υποστήριξη σχολείου (δημιουργία προγράμματος διδασκαλίας, καταχώρηση βαθμών, τήρηση προβλεπόμενων βιβλίων όπως πρωτόκολλο, βιβλίο μισθοδοσίας, στατιστικά , δελτία κίνησης , οργάνωση πυρασφάλειας, μητρώο μαθητών και ηλεκτρονική καταχώρηση των στοιχείων, παρακολούθηση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας- ενημέρωση και αρχειοθέτηση εγγράφων, έκδοση τίτλων ,οργάνωση εξετάσεων κλπ): 1 ώρα την ημέρα.
5) Προετοιμασία και οργάνωση σχολικών εορτών και εκδηλώσεων συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων: 0,5 ώρα την ημέρα
Με όσα παραπάνω έχω αναφέρει, κάθε εκπαιδευτικός έχει ήδη συμπληρώσει το ωράριο του τυπικού δημόσιου υπαλλήλου και μάλιστα ΄΄ χωρίς ανάσα ΄΄.
Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει όμως να διαθέσει τουλάχιστον 5 ώρες κάθε απόγευμα στο σπίτι του για να διορθώσει (περίπου 9*27*3=729/ετος) διαγωνίσματα και τεστ , να γράψει σημειώσεις και θέματα για τα διαγωνίσματα και γενικά να προετοιμάσει τη διδασκαλία των 4 ωρών της επόμενης ημέρας.
Θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τον προσωπικό του υπολογιστή, τον οποίο για να αγοράσει πρέπει να εξοικονομήσει το ποσό από τα 900 ευρώ με τα οποία αμείβεται (αφού σε κάθε σχολείο διατίθεται 1 υπολογιστής περίπου για 20 εκπαιδευτικούς.)
Θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την προσωπική σύνδεση internet που διαθέτει, πληρώνοντάς την ,εξοικονομώντας το ποσό από τα 900 ευρώ με τα οποία αμείβεται.
Πρέπει να διαθέσει ένα σημαντικό ποσό ,εξοικονομώντας το από τα 900 ευρώ ,για να αγοράσει βιβλία που του χρειάζονται για το εκπαιδευτικό του έργο.
Όλα τα παραπάνω βέβαια ο έλληνας εκπαιδευτικός πάντα τα έκανε και πάντα θα τα κάνει.
Πάντα διέθετε ώρες (πλέον του υποχρεωτικού ωραρίου του) για να συμπληρώσει την ύλη ή για να παρέχει βοήθεια σε μαθητές που την είχαν ανάγκη.
Και όταν οι «φωστήρες» που μας κυβερνούν μας έφεραν την φτώχεια, ο έλληνας εκπαιδευτικός πρόσφερε αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες του στα μαθήματα που διοργάνωσαν οι κατά τόπους ΕΛΜΕ για να βοηθήσουν τους μαθητές τους.
Τα παραπάνω μάλλον κάποιοι δημοσιογραφίσκοι ούτε τα γνωρίζουν ούτε ποτέ θα τα παραδεχτούν και προσπαθούν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι εκπαιδευτικός = τεμπέλης. Ίσως όμως και να τα γνωρίζουν, αλλά δεν θέλουν να τα παραδεχθούν αφού λειτουργούν πάντα ως πουλημένοι εντολοδόχοι του Υπουργείου Παιδείας.
Του Υπουργείου Παιδείας που ποτέ δεν ήταν στο πλευρό του εκπαιδευτικού ,αλλά πάντα έπαιρνε θέση απέναντι του.
Του Υπουργείου Παιδείας που δημιουργεί στο σχολείο κλίμα αγχωτικό που μόνο τη διαδικασία της μάθησης δεν βοηθά. Του Υπουργείου Παιδείας που θέλει τον εκπαιδευτικό κατατρεγμένο χωρίς σπίτι και οικογένεια .
Του Υπουργείου Παιδείας που θέλει τον εκπαιδευτικό κάτοχο μεταπτυχιακού , γλωσσομαθή , με γνώσεις ηλεκτρονικού υπολογιστή αλλά ταυτόχρονα επαίτη. (Αλήθεια με 900 ευρώ μισθό πώς μπορώ να πληρώνω ενοίκιο, να καλύπτω τα έξοδα της μετακίνησής μου σε δύο ή τρία σχολεία, να καλύπτω τα έξοδα της οικογένειάς μου και να κάνω και μεταπτυχιακό;)
Του Υπουργείου Παιδείας που καταπατά τα επαγγελματικά δικαιώματα , αλλάζοντας όποτε θέλει τις ώρες και τις αναθέσεις των μαθημάτων, δημιουργώντας έτσι πλασματικές υπεραριθμίες και οδηγώντας σε υποχρεωτικές μετατάξεις , μετακινήσεις και απολύσεις .
Του Υπουργείου Παιδείας που ικανοποιεί μετατάξεις και αποσπάσεις με μοναδικό κριτήριο τον κομματισμό, παραβιάζοντας κάθε αξιοκρατικό και αντικειμενικό κριτήριο .
Του Υπουργείου Παιδείας που κατέθεσε το νομοσχέδιο για το ΄΄νέο Λύκειο ΄΄ χωρίς να έχει καταλήξει στα μαθήματα που θα πρέπει να διδάσκονται, αλλάζοντας έτσι μαθήματα, ώρες και αναθέσεις, όχι λαμβάνοντας υπόψη τους εκπαιδευτικούς στόχους, αλλά τις ειδικότητες των καθηγητών που είχε στη διάθεσή του.
Και βέβαια πάνω απ΄ όλα, για το Υπουργείο Παιδείας είναι ο μαθητής, ο οποίος αναγκάζεται να τρέχει όλη την ημέρα στα φροντιστήρια , όχι βέβαια γιατί οι καθηγητές δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους , αλλά γιατί τα θέματα των Πανελληνίων ικανοποιούν τους διδακτικούς!!! στόχους των φροντιστών και όχι του αναλυτικού προγράμματος του Δωρεάν και Δημόσιου Σχολείου.
Υ.Γ. Πιστεύει λοιπόν κάποιος ότι οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να απεργήσουν;
Πιστεύει λοιπόν κάποιος ότι δεν πρέπει να σταθεί στο πλευρό των εκπαιδευτικών;
ΟΛΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ KAI ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου