Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009

Από τη Συνάντηση Διαμαντοπούλου με ΟΛΜΕ - ΔΟΕ

(Διαβούλευση από Δευτέρα 23-11-09 για 10 ημέρες , μετά θα γίνει συζήτηση με τους φορείς και σε 3 μήνες θα κατατεθεί στη Βουλή)
Διαμαντοπούλου: Κεντρική ιδέα είναι ο μαθητής.
Είναι το μόνο πράγμα στο οποίο θα έλεγα ότι έχω ένα δογματισμό. Επιλέγουμε, κάθε πρόταση που πέφτει στο τραπέζι, θέλουμε να συζητηθούν τα πάντα αλλά να έχουν έναν τελικό στόχο. Ότι πρώτη προτεραιότητα θα είναι τα παιδιά. Πρώτα θα εξυπηρετούνται τα παιδιά και μετά θα εξυπηρετούνται όλοι οι άλλοι.

Θέματα
1.. Προσλήψεις:
Δήλωσε ότι οι προσλήψεις των εκπ/κών Δ.Ε & Π.Ε. την επόμενη χρονιά 2010-2011 θα γίνουν με βάση το ισχύον σύστημα, (60% ΑΣΕΠ και 40% ενιαίος πίνακας). Οι όποιες αλλαγές θα αφορούν τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Η προϋπηρεσία θα προσμετράται και θα προστίθεται, ως μόρια, στη βαθμολογία του ΑΣΕΠ. Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για τους ήδη εγγεγραμμένους στους πίνακες προϋπηρεσίας, χωρίς να προσδιοριστεί η χρονική της διάρκεια. Το θέμα αυτό τίθεται στη διαβούλευση.

Διαμαντοπούλου : Θα πρέπει κάποιος να περνάει το ΑΣΕΠ και θα προσμετράτε όλη η εμπειρία που έχει. Κάθε μόριο που έχει κάθε εκπαιδευτικός, είτε ως ωρομίσθιος, είτε ως αναπληρωτής όλα αυτά τα χρόνια που τα μάζεψε σε όλη την Ελλάδα θα προσμετράνε απολύτως. Δηλαδή το ένα είναι το ΑΣΕΠ, το δεύτερο είναι αυτή η εμπειρία η οποία είναι και πολύ σημαντική. Δηλαδή είναι σημαντικό να έχεις έναν εκπαιδευτικό ο οποίος έχει εμπειρία.
Ερώτηση: Δηλαδή ένα άνθρωπος που ήταν έτοιμος να διοριστεί, έχοντας όλα αυτά τα προσόντα που λέμε, τα μόρια από την επαρχία, που έχει περάσει τα χρόνια του και ήταν έτοιμος τώρα να διοριστεί, του λέτε μπες και στο ΑΣΕΠ.
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Είναι ελάχιστοι οι άνθρωποι που δεν έχουν περάσει από το ΑΣΕΠ. Αλλά θέλω να σας πω ότι είναι οι περισσότεροι, δηλαδή αυτή τη στιγμή και οι αναπληρωτές οι περισσότεροι έχουν περάσει στο ΑΣΕΠ. Υπάρχει ένας μικρός αριθμός ανθρώπων που δεν έχουν περάσει στο ΑΣΕΠ και έχουν συγκεντρώσει μόρια, οι οποίοι έρχονται από αρκετά μακριά και γι’ αυτό μίλησα για μεταβατικές περιόδους. Δηλαδή θέλω να κάνω σαφές, εγώ κατανοώ ότι αυτή τη στιγμή η ανησυχία και ο αναβρασμός κυρίως είναι στους αναπληρωτές και στους ωρομισθίους, δεν είναι στο χώρο των εκπαιδευτικών που είναι σήμερα στο σχολείο.
Εγώ καταλαβαίνω απολύτως την αγωνία αυτών των ανθρώπων. Θα ξεκινήσουμε, θα δω τους ίδιους και θα ξεκινήσει η διαβούλευση από τη Δευτέρα. Δηλαδή θα καταθέσουμε τις προτάσεις πάνω στις οποίες θα γίνει διάλογος. Κοιτάξτε, δεν φταίει ένας εκπαιδευτικός που επελέγη ως ωρομίσθιος ή για την πρόσθετη διδακτική στήριξη. Είδατε σε τι κατάσταση βρέθηκα εγώ μόλις ανέλαβα. Σε όλη την Ελλάδα προσελάμβαναν ανθρώπους για την πρόσθετη διδακτική χωρίς κανένα κριτήριο. Ερχόταν ο εκάστοτε Διευθυντής Εκπαίδευσης και έπαιρνε έξι Φιλολόγους. Γιατί έπαιρνε αυτούς τους έξι και δεν έπαιρνε άλλους έξι που ήταν έξω; Και αναγκάστηκα πολύ γρήγορα να βάλω την προϋπόθεση το πότε πήρε κανείς το πτυχίο και το βαθμό. Αυτό λοιπόν που πρέπει να πούμε είναι ότι οι πίνακες του ΑΣΕΠ, που είναι εξέλιξη, θα λειτουργήσουν κανονικά για το 2010 – 2011. Γι' αυτό είπαμε ότι δεν θα υπάρξει ανατροπή στη ζωή κανενός και οι πίνακες αυτοί θα λειτουργήσουν όπως είναι γιατί ανακοινώθηκαν πριν από δυο χρόνια, δόθηκαν εξετάσεις. Κανένας δεν πρόκειται να βρεθεί ξαφνικά από τη μια στιγμή στην άλλη στο κενό. Να πούμε ότι η βασική αρχή η οποία θα υπάρξει για όλα είναι το ΑΣΕΠ, αλλά και η εμπειρία και τα μόρια.

2.. Οικονομικά εκπ/κών:
Στον προϋπολογισμό του 2010 δίνεται 1 δις € επιπλέον για την παιδεία (500 εκατ. € από τον τακτικό προϋπολογισμό και 500 εκατ. € από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων). Είναι σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό για το ζήτημα των αμοιβών των εκπ/κών. Η τελική απάντηση θα δοθεί την επόμενη εβδομάδα.

3..Αποσπάσεις:
Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται θα παίρνουν τα μόρια της θέσης που υπηρετούν και όχι της οργανικής τους. Κανείς δεν θα αποσπάται αν δεν έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του. Δεν τίθεται θέμα κατάργησης των μορίων για τις μεταθέσεις.
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Να γίνονται οι αποσπάσεις. Πολλές φορές υπάρχουν και κοινωνικοί λόγοι. Δεν θα τα βγάλουμε τα ανθρώπινα και τα κοινωνικά από τη ζωή μας, αλλά και οι κοινωνικοί λόγοι θα έπονται του σχολείου. Πάνω απ’ όλα δεν θα υπάρχει κενό στο σχολείο και μετά να συζητήσουμε όλα τα υπόλοιπα.

4..Ειδική Αγωγή:
Θα γίνει ξεχωριστή συνάντηση για το θέμα της ειδικής Αγωγής. Θα υπάρξει θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων για το μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών ειδικής αγωγής- χωρίς να ορισθεί ο αριθμός των διοριζομένων- από τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
5..Αποκέντρωση και εκπαίδευση:
Όπως ανέφερε στις προγραμματικές δηλώσεις οι εκπαιδευτικοί είναι υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας και δεν τίθεται θέμα υπαγωγής τους σε περιφερειακές υπηρεσίες ή στην τοπική αυτοδιοίκηση.
6..Ωρομίσθιοι:
‘Όταν θα λειτουργήσει -πιλοτικά από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη- ο νέος τύπος ολοήμερου σχολείου θα καταργηθεί σταδιακά ο θεσμός των ωρομισθίων. Θα παραμείνουν σε κάποιες περιπτώσεις, όπου δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς.
7..Δόκιμοι εκπαιδευτικοί:
Εξέφρασε τη βούληση να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και ζήτησε να κατατεθούν οι προτάσεις της ΔΟΕ - ΟΛΜΕ.
Διαμαντοπούλου: Ο δόκιμος εκπαιδευτικός είναι μια διαδικασία που υπάρχει σε όλες τις χώρες. Δεν καταλαβαίνω γιατί όλες οι χώρες βρίσκουν έναν τρόπο και όταν λέμε «δόκιμος» δεν σημαίνει θα τον αξιολογήσω να δω αν είναι μόνο καλός ή κακός. Θα τον επιμορφώσω, θα του δώσω τη δυνατότητα. Η αξιολόγηση λοιπόν στο τέλος της διετίας μπορεί να έχει πολλές μορφές. Μπορεί να είναι από τον ίδιο το χώρο των Συμβουλίων των εκπαιδευτικών. Μπορεί να έχουν κάποιες πολύ βασικές αρχές που ορίζουν την παιδαγωγική επάρκεια, όχι με την έννοια είμαι καλός ή κακός.
Εδώ οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να κάνουν τις προτάσεις τους και νομίζω περισσότερο απ’ όλους αυτοί οι ίδιοι μπορούν να το κάνουν.
8..Μεταθέσεις:
Δήλωσε πως προτεραιότητα του Υπουργείου είναι το σχολείο και ο μαθητής. Για το σκοπό αυτό τίθεται στη διαβούλευση η πρόταση για τριετή παραμονή των εκπαιδευτικών στην οργανική τους θέση.
9..Οικονομική ενίσχυση σχολείων για τη νέα γρίπη:
Για το σκοπό αυτό δόθηκαν την προηγούμενη βδομάδα 430.000 €.
10..Κενά:
Γίνεται προσπάθεια για την κάλυψη όλων των κενών.
11..Στελέχη εκπ/σης:
Ζήτησε τις προτάσεις της ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για το θέμα της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Διευκρίνισε ότι πρώτα θα ψηφιστεί Νόμος με τα κριτήρια και μετά θα προχωρήσει στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.

Η εμπειρία του παρελθόντος διδάσκει ότι όσοι επιχείρησαν βίαιες αλλαγές στο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών προκάλεσαν κοινωνικές συγκρούσεις και αναταραχές που έβλαψαν τελικά την ίδια την εκπαίδευση.
Δασωνίδης Αλέξανδρος – Πρόεδρος ΕΛΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου