Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012



ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ χαιρετίζει τις χιλιάδες εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην πανεργατική απεργία και τα συλλαλητήρια και μαζί με όλους τους εργαζόμενους της χώρας πλημμύρισαν τους δρόμους στην Αθήνα αλλά και σε όλες τις πόλεις.
Οι μαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα, απέδειξαν ότι λαός και εργαζόμενοι όχι μόνο δεν νομιμοποιούν τη σφαγή των δικαιωμάτων τους, αλλά είναι αποφασισμένοι να παλέψουν σκληρά, να υπερασπιστούν το δίκιο τους, να αντισταθούν σε όλους αυτούς που θέλουν να τους θυσιάσουν στο βωμό της κρίσης.
            Το ποτάμι της κοινωνικής οργής ξεχειλίζει. Να τελειώνουμε με τη μοιρολατρία,  την απογοήτευση και τον αποπροσανατολισμό που σπέρνουν τα φιλικά στην κυβέρνηση ΜΜΕ.
Η πετυχημένη χθεσινή κινητοποίηση ήρθε ακόμα να διαψεύσει απόψεις που ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχουν δυνατότητες για νέες κινητοποιήσεις.
Ο μόνος δρόμος είναι οι μαζικοί, μαχητικοί, παρατεταμένοι αγώνες για την ανατροπή αυτής της βάρβαρης πολιτικής. 

Η απεργία της 26ης Σεπτέμβρη δεν ήταν ντουφεκιά στον αέρα. Θα  βρει την αγωνιστική της συνέχεια.

Κάθε σχολείο, κάθε ΕΛΜΕ, κάθε περιοχή  να γίνει κέντρο αγώνα.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να υλοποιήσουν μέτρα στήριξης των κινητοποιήσεων όπως πανό στα σχολεία, συναντήσεις με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, συσκέψεις με τοπικούς φορείς και σωματεία για κοινή δράση, τοπικές διαμαρτυρίες κ.ά.

Διαρκής αγώνας για να μην ψηφιστούν τα νέα βάρβαρα  μέτρα, για να ανατρέψουμε την πολιτική κυβέρνησης και τρόικας (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ).

Μπορούμε να νικήσουμε.

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Αγαπητοί γονείς / μαθητές-τριες Ευχόμαστε η νέα σχολική χρονιά να είναι πρώτα για τους μαθητές μας, τους γονείς γεμάτη με υγεία δύναμη και δημιουργία. Ευχόμαστε σε κάθε μαθητή και μαθήτρια επιτυχία στους προσωπικούς στόχους. Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με προβλήματα. Προβλήματα αναμενόμενα με την γενικότερη πολιτική και οικονομική κατάσταση της πατρίδας μας. Ωστόσο θέλουμε να τα επισημάνουμε, όχι μόνο για ενημέρωση αλλά και για προβληματισμό και συζήτηση τα εξής. Φέτος από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα λείψουν περίπου 3.200 εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτήθηκαν, προσλήψεις δεν έχουν γίνει. Αυτό είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά προβλήματα προσωπικού για την λειτουργία των σχολείων μας. Τα λειτουργικά κενά των σχολείων είναι αμφίβολο αν θα καλυφθούν γρήγορα και επαρκώς από αναπληρωτές συναδέλφους. Η μείωση των λειτουργικών εξόδων των σχολείων, οι μαθητικές μεταφορές που είναι ακόμα άλυτα προβλήματα, επιβαρύνουν την ήδη ανεπαρκή λειτουργία των σχολείων. Οι δαπάνες που προβλέπονται για την λειτουργία είναι φέτος περισσότερο μειωμένες από το προηγούμενο έτος. Υπάρχει μεγάλη αγωνία σε μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών, για τις συνθήκες εργασίας, την τοποθέτηση, τις μετακινήσεις και ταλαιπωρίες που θα εξαναγκαστούν να υποστούν προκειμένου να υλοποιήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο. Οι εκπαιδευτικοί, ειδικότερα οι νεότεροι εργάζονται με μισθούς 500 – 600 € και σε χείριστες εργασιακές συνθήκες αντιμετωπίζοντας τον δικό τους προσωπικό γολγοθά σε ότι αφορά την επιβίωση τους. Οι αναπληρωτές που θα είναι πολλαπλάσιοι την τρέχουσα χρονιά θα ζήσουν για άλλη μια χρονιά στην εργασιακή ανασφάλεια και πίεση για να μπορέσουν να επιβιώσουν με αξιοπρέπεια. Οι εκπαιδευτικοί θέλουν να γίνει αξιολόγηση, και του εκπαιδευτικού τους έργου, και των σχολικών μονάδων και των διοικητικών δομών και υπηρεσιών και κυρίως αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Ζητάμε διαρκή αξιολόγηση που θα έχει στόχο την διαρκή βελτίωση της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των σχολείων μας, αλλά πριν απ΄ όλα απαιτούμε αξιολόγηση και του εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν θέλουμε την αξιολόγηση που προωθεί το υπουργείο παιδείας, που έχει στόχο την μισθολογική και βαθμολογική μας καθήλωση, και τελικά οδηγεί σε εφεδρεία και απολύσεις εκπαιδευτικών, με κριτήρια κυρίως οικονομικά. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από το διδακτικό τους ωράριο, διεκπεραιώνουν εργασίες εντός του σχολείου και υποχρεώσεις όπως η προετοιμασία της διδασκαλίας, διαγωνίσματα και άλλες γραφικές πολύωρες εργασίες που τις υλοποιούν στο σπίτι τους. Οι διδακτικές ώρες αντιστοιχούν σε όλη την Ευρώπη σε οικονομική αποζημίωση αντίστοιχη με 2 ή 3 ώρες ενός υπαλλήλου. Η αύξηση ωραρίου όπως προβάλλεται από το υπουργείο παιδείας θα οδηγήσει σε περισσότερη υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, θα δημιουργήσει περίσσευμα εκπαιδευτικών για να διευκολυνθεί η πολιτική επιλογή που υπάρχει για απολύσεις. Όλα τα παραπάνω δεν απέχουν πολύ από αυτά που και εσείς σαν γονείς βιώνετε. Ζητάμε όχι μόνο την κατανόηση, ζητάμε την συμπαράσταση και την ενεργή συμμετοχή σας για να αντιπαλέψουμε τα προβλήματα και τις δυσκολίες της νέας σχολικής χρονιάς. ΕΛΜΕ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
E.Λ.Μ.Ε. Ερμού & Κορνάρου 2 ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255 FAX: 210 32 27 382 www.elmeeordaias.gr email: elmeeordaias@gmail.com Πτπολεμαίδα, 1/09/2012 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Η Έκθεση του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα, και η πρόταση για την αύξηση του ωραρίου, είναι παράδειγμα αλλοίωσης και διαστρέβλωσης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας για την χώρας μας. Η έκθεση δεν καταγράφει την ελληνική πραγματικότητα. Η Έκθεση που έδωσαν δεν είναι παρά μια κατά παραγγελία από το Υπ. Παιδείας Έκθεση (η σύνταξη της έκθεσης κόστισε 127.653 €, χωρίς να υπολογίσουμε τους φόρους και τις κρατήσεις) που σκοπό έχει να ενισχύσει την Κυβέρνηση και την Τρόικα στην προσπάθειά τους να λάβουν ακόμα πιο επώδυνες αποφάσεις για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Η σκόπιμα μεροληπτική στάση του ΟΟΣΑ δεν είναι καινοφανής. Είναι χαρακτηριστική η άποψη που διατυπώνει η «Εκπαιδευτική Διεθνής» (Παγκόσμια Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών) σχετικά με τις επιδιώξεις του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της Έκθεσης του «Στη νέα ετήσια Έκθεση του 2010 “Η εκπαίδευση με μια ματιά” ο ΟΟΣΑ εξακολουθεί να υποστηρίζει μια πιο αποδοτική δαπάνη και επιπρόσθετη ενίσχυση των μηχανισμών της αγοράς στη δημόσια εκπαίδευση, ακόμα και μετά από αρκετά χρόνια οδυνηρών συνεπειών της οικονομικής κρίσης που προκάλεσαν οι αχαλίνωτες αγορές και είχαν ως αποτέλεσμα τις περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις εκπαιδευτικών». Οι ειδήμονες του ΟΟΣΑ γνωρίζουν πολύ καλά τις τεράστιες ελλείψεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος σε υποδομές, εξοπλισμό και προσωπικό. Γνωρίζουν επίσης τους εξαιρετικά χαμηλούς πόρους που διατίθενται για την εκπαίδευση, οι οποίοι μάλιστα μετά την εφαρμογή των επαίσχυντων Μνημονίων έχουν συρρικνωθεί πολύ κάτω από το 3% επί του ΑΕΠ, φτάνοντας στο 2,69%, με αποτέλεσμα οι σχολικές μονάδες να μην μπορούν να καλύψουν ούτε τις στοιχειώδεις λειτουργικές δαπάνες τους. Σημειώνουμε παρενθετικά ότι οι προοπτικές που συνεπάγεται η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου είναι ακόμη πιο δυσοίωνες, καθώς το 2015 οι δαπάνες για την εκπαίδευση θα μειωθούν στο ποσοστό του 2,23%, και η ανεργία θα πάρει τεράστιες διαστάσεις με τον περαιτέρω περιορισμό των προσλήψεων. Επίσης, οι συντάκτες της Έκθεσης γνωρίζουν τη δεινή οικονομική θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι έλληνες εκπαιδευτικοί μετά τις απανωτές περικοπές στους μισθούς τους και τις επώδυνες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό. Και όμως, όλα αυτά τα αποσιωπούν προκειμένου να υπηρετήσουν το βασικό στόχο που έχει θέσει η Τρόικα: να ενοχοποιήσουν για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης τους έλληνες εκπαιδευτικούς, ώστε να συνεχιστεί και να ενταθεί η επίθεση εναντίον τους και εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Η Έκθεση υποστηρίζει ότι το διδακτικό ωράριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη. Και εδώ παραγνωρίζεται το γεγονός ότι το βασικό ωράριο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι 21 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Σε αυτό το σημείο, παρά τα όσα λέγονται, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια διαφορά από τις άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου η πλειονότητα των εκπαιδευτικών διδάσκουν από 18 ως 20 ώρες την εβδομάδα. Υπάρχει φυσικά μια αποκλιμάκωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα που τους οδηγεί, στο τέλος τους εργασιακού του βίου, στις 16 ώρες, αλλά ούτε αυτό συνιστά ελληνική πρωτοτυπία. Σε αρκετές χώρες μάλιστα οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στο Λύκειο δεν ξεπερνούν τις 17 (Φιλανδία), τις 16 (Τσεχία) ή τις 14 (Γαλλία και Πολωνία) κ.λπ. (στοιχεία από σχετική Έκθεση του Δικτύου της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ευρυδίκη», έτους 2009). Η μελέτη στοιχείων που πραγματοποίησε το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, αποδεικνύουν τα ψέματα που κατά καιρούς έχουν ειπωθεί από τα ΜΜΕ και το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με το χρόνο εργασίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών. (δείτε τη σχετική μελέτη εδώ: http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=1828 ) Σε αυτή τη μελέτη αποδεικνύεται πως ο μέσος όρος των διδακτικών ωρών στις χώρες της Ευρώπης είναι 18,5 ανά εβδομάδα, όσος δηλ. είναι και ο μ.ο. στη χώρα μας. Επίσης, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό και με καθήκοντα διοίκησης και γραμματείας. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι εκπαιδευτικοί είναι απαλλαγμένοι από τέτοια καθήκοντα, τα οποία αναλαμβάνει πολυμελής γραμματεία. Η παντελής έλλειψη διοικητικών υπαλλήλων στα σχολεία υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να αναλαμβάνουν όλη τη γραφειοκρατία που αφορά τη σχολική μονάδα, και να αφιερώνουν σε αυτή αρκετές ώρες. Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται μέχρι 30 ώρες την εβδομάδα, συμπληρώνοντας με αυτό το διοικητικό έργο το ωράριό τους. Επίσης εργάζονται αρκετές ώρες εκτός σχολείου τόσο για την προετοιμασία του μαθήματος, όσο και για την διόρθωση των εργασιών των μαθητών τους. Αυτή είναι η πραγματικότητα που πολλοί θέλουν να ξεχνούν για να απαξιώσουν τους εκπαιδευτικούς στην κοινωνία. Είναι πεποίθησή μας πως καμιά σοβαρή αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την αναγκαία αύξηση των δαπανών και χωρίς την ουσιαστική και πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών, την ενεργό συμμετοχή τους και τη σύμφωνη γνώμη τους. Αυτά τα στοιχεία, όμως, έχουν θυσιαστεί στο βωμό της πολιτικής των Μνημονίων, μιας πολιτικής που προωθεί το φθηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο στην υπηρεσία των αγορών. Θεωρούμε πως οποιαδήποτε δυσμενής αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών θα έχει αρνητική επίδραση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών και με αυτή την έννοια το θέμα δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και την ίδια την ύπαρξη του δημόσιου σχολείου . Αρνούμαστε να δεχθούμε να θυσιάζεται η εκπαίδευση και οι ανάγκες της στις ανάγκες και τα συμφέροντα των δανειστών και των περίφημων «αγορών» και τις πολιτικές των μνημονίων. Σε μας απομένει η δυνατότητα ενός συντονισμένου πανεκπαιδευτικού αγώνα, με την ευρύτερη δυνατή κοινωνική στήριξη και σύμπραξη, ώστε να ανατραπεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική που προωθείται από υπερεθνικά κέντρα. ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΣ ΕΛΜΕ ΕΟΡΔΑΙΑΣ

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Ο.Λ.Μ.Ε. Ερμού & Κορνάρου 2 ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255 FAX: 210 32 27 382 www.olme.gr email: olme@otenet.gr Αθήνα, 23/07/2012 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα για την πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών βασισμένη στην έκθεση του ΟΟΣΑ, σημειώνουμε τα εξής: Η Έκθεση του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα, στην οποία βασίζεται η πρόταση για την αύξηση του ωραρίου, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αλλοίωσης και διαστρέβλωσης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας της χώρας μας. Οι εμπειρογνώμονες του «έγκυρου» Διεθνούς Οργανισμού δεν επιδίωξαν να καταγράψουν τι πραγματικά συμβαίνει στην ελληνική εκπαίδευση. Η Έκθεση που έδωσαν δεν είναι παρά μια κατά παραγγελίαν από το Υπ. Παιδείας Έκθεση (η σύνταξη της έκθεσης κόστισε 127.653 €, χωρίς να υπολογίσουμε τους φόρους και τις κρατήσεις) που σκοπό έχει να ενισχύσει την Κυβέρνηση και την Τρόικα στην προσπάθειά τους να λάβουν ακόμα πιο επώδυνες αποφάσεις για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Η σκόπιμα μεροληπτική στάση του ΟΟΣΑ δεν είναι καινοφανής. Είναι χαρακτηριστική η άποψη που διατυπώνει η «Εκπαιδευτική Διεθνής» (Παγκόσμια Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών) σχετικά με τις επιδιώξεις του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της Έκθεσης του 2010 «Η εκπαίδευση με μια ματιά» («Education at a glance»): «Στη νέα ετήσια Έκθεση του 2010 “Η εκπαίδευση με μια ματιά” ο ΟΟΣΑ εξακολουθεί να υποστηρίζει μια πιο αποδοτική δαπάνη και επιπρόσθετη ενίσχυση των μηχανισμών της αγοράς στη δημόσια εκπαίδευση, ακόμα και μετά από αρκετά χρόνια οδυνηρών συνεπειών της οικονομικής κρίσης που προκάλεσαν οι αχαλίνωτες αγορές και είχαν ως αποτέλεσμα τις περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις εκπαιδευτικών». Οι ειδήμονες του ΟΟΣΑ γνωρίζουν πολύ καλά τις τεράστιες ελλείψεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος σε υποδομές, εξοπλισμό και προσωπικό. Γνωρίζουν επίσης τους εξαιρετικά χαμηλούς πόρους που διατίθενται για την εκπαίδευση, οι οποίοι μάλιστα μετά την εφαρμογή των επαίσχυντων Μνημονίων έχουν συρρικνωθεί πολύ κάτω από το 3% επί του ΑΕΠ, φτάνοντας στο 2,69%, με αποτέλεσμα οι σχολικές μονάδες να μην μπορούν να καλύψουν ούτε τις στοιχειώδεις λειτουργικές δαπάνες τους. Σημειώνουμε παρενθετικά ότι οι προοπτικές που συνεπάγεται η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου είναι ακόμη πιο δυσοίωνες, καθώς το 2015 οι δαπάνες για την εκπαίδευση θα μειωθούν στο ποσοστό του 2,23%, και η ανεργία θα πάρει τεράστιες διαστάσεις με τον περαιτέρω περιορισμό των προσλήψεων. Επίσης, οι συντάκτες της Έκθεσης γνωρίζουν τη δεινή οικονομική θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι έλληνες εκπαιδευτικοί μετά τις απανωτές περικοπές στους μισθούς τους και τις επώδυνες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό. Και όμως, όλα αυτά τα αποσιωπούν προκειμένου να υπηρετήσουν το βασικό στόχο που έχει θέσει η Τρόικα: να ενοχοποιήσουν για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης τους έλληνες εκπαιδευτικούς, ώστε να συνεχιστεί και να ενταθεί η επίθεση εναντίον τους και εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Η Έκθεση υποστηρίζει ότι το διδακτικό ωράριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη. Και εδώ παραγνωρίζεται το γεγονός ότι το βασικό ωράριο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι 21 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Σε αυτό το σημείο, παρά τα όσα λέγονται, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια διαφορά από τις άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου η πλειονότητα των εκπαιδευτικών διδάσκουν από 18 ως 20 ώρες την εβδομάδα. Υπάρχει φυσικά μια αποκλιμάκωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα που τους οδηγεί, στο τέλος τους εργασιακού του βίου, στις 16 ώρες, αλλά ούτε αυτό συνιστά ελληνική πρωτοτυπία. Σε αρκετές χώρες μάλιστα οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στο Λύκειο δεν ξεπερνούν τις 17 (Φιλανδία), τις 16 (Τσεχία) ή τις 14 (Γαλλία και Πολωνία) κ.λπ. (στοιχεία από σχετική Έκθεση του Δικτύου της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ευρυδίκη», έτους 2009). Η μελέτη στοιχείων που πραγματοποίησε το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, αποδεικνύουν τα ψέματα που κατά καιρούς έχουν ειπωθεί από τα ΜΜΕ και το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με το χρόνο εργασίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών. (δείτε τη σχετική μελέτη εδώ: http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=1828 ) Σε αυτή τη μελέτη αποδεικνύεται πως ο μέσος όρος των διδακτικών ωρών στις χώρες της Ευρώπης είναι 18,5 ανά εβδομάδα, όσος δηλ. είναι και ο μ.ο. στη χώρα μας. Επίσης, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό και με καθήκοντα διοίκησης και γραμματείας. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι εκπαιδευτικοί είναι απαλλαγμένοι από τέτοια καθήκοντα, τα οποία αναλαμβάνει πολυμελής γραμματεία. Η παντελής έλλειψη διοικητικών υπαλλήλων στα σχολεία υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να αναλαμβάνουν όλη τη γραφειοκρατία που αφορά τη σχολική μονάδα, και να αφιερώνουν σε αυτή αρκετές ώρες. Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται μέχρι 30 ώρες την εβδομάδα, συμπληρώνοντας με αυτό το διοικητικό έργο το ωράριό τους. Επίσης εργάζονται αρκετές ώρες εκτός σχολείου τόσο για την προετοιμασία του μαθήματος, όσο και για την διόρθωση των εργασιών των μαθητών τους. Αυτή είναι η πραγματικότητα που πολλοί θέλουν να ξεχνούν για να απαξιώσουν τους εκπαιδευτικούς στην κοινωνία. Είναι πεποίθησή μας πως καμιά σοβαρή αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την αναγκαία αύξηση των δαπανών και χωρίς την ουσιαστική και πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών, την ενεργό συμμετοχή τους και τη σύμφωνη γνώμη τους. Αυτά τα στοιχεία, όμως, έχουν θυσιαστεί στο βωμό της πολιτικής των Μνημονίων, μιας πολιτικής που προωθεί το φθηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο στην υπηρεσία των αγορών. Θεωρούμε πως οποιαδήποτε δυσμενής αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών θα έχει αρνητική επίδραση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών και με αυτή την έννοια το θέμα δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και την ίδια την ύπαρξη του δημόσιου σχολείου . Αρνούμαστε να δεχθούμε να θυσιάζεται η εκπαίδευση και οι ανάγκες της στις ανάγκες και τα συμφέροντα των δανειστών και των περίφημων «αγορών» και τις πολιτικές των μνημονίων. Σε μας απομένει η δυνατότητα ενός συντονισμένου πανεκπαιδευτικού αγώνα, με την ευρύτερη δυνατή κοινωνική στήριξη και σύμπραξη, ώστε να ανατραπεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική που προωθείται από υπερεθνικά κέντρα.

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

Ε.Λ.Μ.Ε ΕΟΡΔΑΙΑΣ Προκοπίδη 1 50200 Πτολεμαϊδα e_mail : elmeeordaias@gmail.com Σκεπτικό του προγράμματος δράσης (από την ΟΛΜΕ) – ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ Η επόμενη περίοδος θα είναι ιδιαίτερα κρίσιµη. Όλα τα ζητήματα είναι ανοικτά. Μισθολόγιο, αξιολόγηση, δαπάνες εκπαίδευσης, σχέδια για το Λύκειο, αλλαγές στη δομή της διοίκησης, σύστημα υγείας κ.λπ. Αυτά τα δεδομένα, αυτές οι αντικειμενικές συνθήκες όχι µόνο δεν επιτρέπουν καμία αναμονή, αλλά οδηγούν αναπόφευκτα σε νέα και σφοδρή κοινωνική σύγκρουση εάν συνεχιστεί η πολιτική του μνημονίου τα επόμενα χρόνια. Το εκπαιδευτικό σ.κ. οφείλει να είναι πολιτικοποιημένο, οργανωτικά αυτόνομο και ακηδεμόνευτο. Να καθορίζει τα αιτήματα, τις στάσεις και την πολιτική συμπεριφορά του, ανεξάρτητα από το πιο κόμμα κυβερνά. Ο ετεροκαθορισμός αποτελεί ευθεία βολή στην ανεξαρτησία και αυτοτέλεια του σ.κ. Η κυρίαρχη πολιτική σκέψη προσπαθεί να κατοχυρώσει την ιδιώτευση, την αποστράτευση και το ατομικό βόλεμα Πρέπει, επίσης, µε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, να δυναμώσει τους αγώνες του για την ανατροπή της νεοφιλελεύθερης μνημονιακής πολιτικής. Σε θέση, λοιπόν, μάχης οι εκπαιδευτικοί και όχι απαθείς, δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι να μετασχηματίσουμε γόνιµα και θετικά την προηγούμενη εμπειρία µας. Ενώ, παράλληλα µε την προσπάθειά µας να επιτύχουμε τους ευρύτερους στόχους µας, το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να δώσει έμφαση: • Στα καθημερινά προβλήματα του σχολείου • Στα πρωτοβάθμια σωματεία • Στην ποιότητα της δουλειάς μας. Τα Δ.Σ των ΕΛΜΕ και το Δ.Σ της ΟΛΜΕ πρέπει να ασκήσουν πολιτική ευαισθησίας απέναντι στα ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα, τα οποία ταλανίζουν τους πολίτες και τους μαθητές και να διαπαιδαγωγήσουν τους εκπαιδευτικούς, με γνώμονα την αρχή της κοινωνικής αλληλεγγύης. Οι εκπαιδευτικοί ως εργαζόμενοι σε ένα ευαίσθητο κοινωνικό χώρο με τα συνδικαλιστικά τους όργανα ως πρωτοστάτες, πρέπει να οργανώσουν ένα ισχυρό και αγωνιστικό ρεύμα, το οποίο να διαπερνά και να διαχέεται στο σύνολο της κοινωνίας. Στην πολιτιστική βαρβαρότητα απαντάμε με την ποιότητα των ιδεών μας. Η απόσταση της ηγεσίας από τη βάση, η έλλειψη συνοχής και έμπνευσης του κλάδου μας μπορεί να γεφυρωθεί μόνο με την εργώδη, συνεχή και ανιδιοτελή προσφορά όλων των μεσαίων στελεχών του κλάδου και κυρίως των μελών των Δ.Σ των ΕΛΜΕ. Ενόψει της νέας συνδικαλιστικής χρονιάς επιβάλλεται να συνεχιστεί η στενή επικοινωνία και ο συντονισμός των δύο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ), που επετεύχθη το προηγούμενο συνδικαλιστικό έτος. Με τους συναδέλφους δασκάλους έχουμε κοινά εργασιακά, μισθολογικά, συνταξιοδοτικά και εκπαιδευτικά αιτήματα. Ταυτόχρονα, το συμφέρον μας ως εργαζομένων στη δημόσια εκπαίδευση καθώς και το συμφέρον της ίδιας της δημόσιας εκπαίδευσης και των μαθητών που προέρχονται από τις ασθενέστερες κοινωνικά ομάδες, απαιτεί τη δημιουργία ενός πολύ ισχυρού πανεκπαιδευτικού μετώπου, το οποίο θα συγκρουστεί αποτελεσματικά και νικηφόρα με τη νεοφιλελεύθερη, αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική από όποια κυβέρνηση κι αν επιχειρηθεί να υλοποιηθεί. Αδιαπραγμάτευτος στόχος μας παραμένει μία υψηλού επιπέδου εκπαίδευση που να παρέχεται δωρεάν σε όλους τους μαθητές και ένας εκπαιδευτικός ικανοποιητικά αμειβόμενους και επαρκώς υποστηριζόμενος στο δύσκολο έργο του. Στόχος μας επίσης θα είναι ο συντονισμός της δράσης μας με όλες τις Ομοσπονδίες του δημοσίου τομέα. Τελική μας επιδίωξη η δημιουργία ενός πανίσχυρου μετώπου εργαζομένων, που θα συντρίψει την πολιτική της Τρόικας και του Δ.Ν.Τ, από όποια κυβέρνηση κι αν επιχειρηθεί να υλοποιηθεί με τελικό στόχο μια πολιτική προς όφελος του εργαζόμενου λαού. Στο πλαίσιο αυτό παλεύουμε για: • Ανατροπή όλων των μνημονίων και συμβάσεων που υπέγραψαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις Παπανδρέου και Παπαδήμου με ΕΕ, ΔΝΤ και Τρόικα. • Να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος στο δημόσιο, να ανατρέψουμε τα σχέδια τους για απόλυση 150.000 εργαζομένων. Όχι στις εφεδρείες. • Καμιά μείωση των δαπανών για την παιδεία, αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% του προϋπολογισμού. • Πλήρης κατοχύρωση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση. • Να μην περάσουν τα σχέδια νόμων για το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας. Να γίνουν αλλαγές στο Γενικό Λύκειο. Να προχωρήσει το τεχνολογικό Λύκειο, να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές για την αναβάθμηση της Τεχνικής  Επαγγελματικής εκπαίδευσης. • Να μη περάσει το σχέδιο νόμου για τη διοίκηση της εκπαίδευσης που καταργεί το σύλλογο διδασκόντων από όργανο διοίκησης του σχολείου. • Να μη κλείσει κανένα σχολείο και να νομοθετηθεί το ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα στους 25 για τα γενικά μαθήματα, στους 20 για τις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ και ένας καθηγητής ανά 10 μαθητές στα εργαστήρια. • Άμεσοι διορισμοί για να καλυφτούν οι ανάγκες, μόνιμη κα σταθερή εργασία. • Ουσιαστική και πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού και του έργου του. Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης. Καμιά αύξηση του διδακτικού ωραρίου. • Όχι σε αντιδραστικές εκπαιδευτικές πολιτικές που γίνεται προσπάθεια να περάσουν μέσα από τα «πιλοτικά σχολεία». • Όχι στο κλείσιμο των ειδικών και των διαπολιτισμικών σχολείων όπως και των ελληνόγλωσσων σχολείων εξωτερικού. • Ανάκληση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων και κατάργηση του «Νόμου Διαμαντοπούλου» για τα ΑΕΙ και το άσυλο. • Άμεση επαναλειτουργία των δημόσιων οργανισμών που έκλεισαν με τις μνημονιακές αποφάσεις (ΟΕΔΒ, ΟΣΚ, ΟΕΚ, Εργ. Εστία κλπ). • Κατάργηση του Βαθμολόγιου - Μισθολόγιου, κατάργηση δηλαδή του νόμου 4024/11, όχι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Όχι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με το περιεχόμενο και τον τρόπο που προωθείται, Ναι στην αξιολόγηση, που στηρίζει το εκπαιδευτικό έργο, βοηθά τους συναδέλφους να βελτιώσουν τη δουλειά τους, να έχει περιεχόμενο παιδαγωγικό , να μην είναι συνδεμένη με την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη μας. όχι στην αυτοαξιολόγηση, που προωθείται για το επόμενο σχολικό έτος και ουσιαστικά επιβαρύνει το εκπαιδευτικό έργο • Άμεση ανάκληση όλων των μειώσεων μισθών στο δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα με διόρθωση των μισθολογικών ανισοτήτων και αδικιών που είχαν προκαλέσει οι προηγούμενες επιδοματικές πολιτικές. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στα πριν του 2009 επίπεδα. • ‘Άμεση κατάργηση όλων των χαρατσιών για τους μισθωτούς και τους αυτοαπασχολούμενους – επαναφορά του αφορολόγητου στις 12.000 ευρώ. Όλες οι δηλώσεις να εκκαθαριστούν με τα προηγούμενα όρια και όχι τα ληστρικά τωρινά. Όχι στην εφαρμογή του νέου φορολογικού μνημονιακού νόμου που καταληστεύει τους εργαζόμενους. • Ανάκληση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, της μείωσης συντάξεων και της αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. • Να μη μετατραπούν τα επικουρικά μας ταμεία σε επαγγελματικά και χάσουν το δημόσιο και κοινωνικό τους χαρακτήρα. • Να ανατρέψουμε το ευρωπαϊκό σύμφωνο δημοσιονομικής σταθερότητας που καταργεί κάθε έννοια ανεξάρτητης οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής. • Απέναντι στη λαίλαπα που ήρθε και συνεχίζεται οι εργαζόμενοι βροντοφωνάζουμε πως υπάρχει λύση. Υπάρχει άλλη πολιτική! Το χρέος δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι. Δεν το αναγνωρίζουμε. Απαιτούμε τη διαγραφή του. • ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΤΡΟΪΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΝΤ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ. Πρόγραμμα δράσης (από την ΟΛΜΕ) • Είναι φανερό πως απαιτείται η άμεση κινητοποίηση του κλάδου με την έναρξη της νέας χρονιάς. Πραγματοποίηση ΓΣ μέχρι τις 20/9/12 για εκτίμηση της κατάστασης που διαμορφώνεται μετά τις εκλογές, και πρόταση για απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις σε συνεργασία με άλλες ομοσπονδίες και κλάδους για την αντιμετώπιση των εκρηκτικών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από τη μέχρι τώρα πολιτική. • Αν η νέα κυβέρνηση που σχηματίστηκε μετά τις εκλογές προχωρήσει στο ζήτημα των απολύσεων, ή προχωρήσει στην υλοποίηση των αντεργατικών ρυθμίσεων που προβλέπει το νέο μνημόνιο, αποφασίζουμε από τώρα τη συμμετοχή μας στις κινητοποιήσεις με όλους τους άλλους εργαζόμενους. Ιδιαίτερα αν δεν αποσύρει οριστικά την διάταξη για την σύνταξη ΠΔ για την αξιολόγηση ή αν προχωρήσει σε εκπαιδευτικές αλλαγές μέσα στο καλοκαίρι σε αντίθεση με την εκπαιδευτική κοινότητα, θα προχωρήσουμε άμεσα σε κινητοποιήσεις. Η συνέχεια τους, η μορφή και η διάρκεια τους θα αποφασιστούν στη ΓΣ του Σεπτεμβρίου. • Συμμετοχή στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. • Συνεδρίαση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τους αιρετούς των ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ στην Αθήνα, προκειμένου να καταγραφούν τα κενά εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα και να δοθούν κατευθύνσεις στους αιρετούς για τη στάση που πρέπει να τηρήσουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, εντός του δεύτερου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου. • Περιοδεία των μελών του Δ.Σ εντός του Σεπτεμβρίου σε περιοχές της χώρας για την ενημέρωση των συναδέλφων στα σχολεία. Στα πλαίσια των περιοδειών οι τοπικές ΕΛΜΕ πρέπει να έχουν οργανώσει συνεντεύξεις τύπου στα τοπικά ΜΜΕ καθώς και τηλεοπτικές εμφανίσεις, εάν είναι δυνατόν, στα τοπικούς τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς. • Κοινή συνεδρίαση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ εντός του πρώτου 20ήμερου του Σεπτεμβρίου για διερεύνηση της δυνατότητας κοινού προγράμματος κινητοποιήσεων. • Προετοιμασία για τη διεξαγωγή εκπαιδευτικού συνεδρίου με πιθανή ημερομηνία εντός του Δεκεμβρίου του2012. • Πρωτοβουλία για κοινή συνάντηση των Δ.Σ των Ομοσπονδιών του Δημοσίου Τομέα, προκειμένου να αξιολογήσουμε τα μέχρι τότε δεδομένα και να συντονίσουμε τη δράση μας (εντός Σεπτεμβρίου). Επιπλέον προτάσεις 1. Πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα (εκπαιδευτική εβδομάδα) 2. Απεργίες να γίνονται Δευτέρα ή Παρασκευή. 3. Προβληματική περιοχή τύπου Α (Εορδαία) 4. Οδοιπορικά συναδέλφων, που μετακινούνται εντός του Δήμου. 5. 1 Γραφείο Κοζάνης. 6. ΕΟΠΥΥ – παροχές ασφάλειας. ΔΣ ΕΛΜΕ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Επίδομα προβληματικής περιοχής» Με αριθμ. πρωτ. 66309/ΙΒ/13-06-2012 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και το με αριθ. πρωτ. 2/25729/0022/5-6-2012 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την χορήγηση του επιδόματος Απομακρυσμένων και παραμεθόριων και προβληματικών περιοχών από τα οποία προκύπτει ότι δικαιούχοι είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί που προσφέρουν υπηρεσία με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση. Σε εφαρμογή των παραπάνω εγγράφων ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης ζήτησε από τις σχολικές μονάδες κατάλογο με εκπαιδευτικούς οι οποίοι διατέθηκαν έστω και για μια ώρα από προβληματική περιοχή σε μη προβληματική προκειμένου να περικόψει αναδρομικά από το Σεπτέμβριο του 2011 το επίδομα των 100 Ευρώ, συνολικού ποσού έως και εννιακοσίων ευρώ (900 Ε). Επειδή όμως υπάρχουν συνάδελφοι που διατέθηκαν, χωρίς αίτηση τους, σε μη προβληματική περιοχή από δυο (2) ώρες έως και την πλήρη διάθεσή τους, θεωρούμε ότι η περικοπή πρέπει να γίνει αναλογικά, σύμφωνα με τις ώρες διάθεσης, να μην ισχύσει αναδρομικά διότι θα προκύψει μεγάλη αναταραχή στους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να επιστρέψουν το παραπάνω ποσό , δεδομένου ότι η διάθεση τους σε μη προβληματική περιοχή είναι μόνο για δυο ή τέσσερεις ώρες. Ζητούμε να θέσετε το θέμα προς συζήτηση στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και στη συνέχεια η απόφαση να κοινοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα δεδομένου ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι έχουν ήδη υποβάλει την φορολογική τους δήλωση και έχουν φορολογηθεί για το προαναφερθέν ποσό. Επίσης θεωρούμε δίκιο, εφόσον αποφασιστεί οποιαδήποτε περικοπή, να γίνει αναλογικά ή να εφαρμοσθεί από τη νέα σχολική χρονιά, προκειμένου οι συνάδελφοι να πάρουν τις αποφάσεις τους λαμβάνοντας υπόψη τη νέα κατάσταση.
ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ 20-7-2012 ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ «ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ» ΤΟΥ ΕΦΑΠΑΞ Η νέα - κατά 22,63% - περικοπή στο εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων εκφράζει την κλιμάκωση της επίθεσης της κυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ στα μισθολογικά, ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων. Ταυτόχρονα σηματοδοτεί πως εννοεί η κυβέρνηση τα λεγόμενα «ισοδύναμα» μέτρα και που αυτά οδηγούν, τι σημαίνει πίστη στον «ευρωπαϊκό δρόμο» ανάπτυξης της χώρας. Σήμερα γίνεται πιο καθαρό τι σημαίνουν και πόση αξία έχουν οι δηλώσεις της κυβέρνησης, ότι «θα υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της» και ότι δεν θα πάρει «νέα» μέτρα !!!. Οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να περιμένουν τίποτα καλό, όσο αφήνουν τις εξελίξεις στα χέρια των συνδικαλιστικών ηγεσιών ΠΑΣΚΕ, ΔΚΕ και Αυτόνομης Παρέμβασης (ΣΥΡΙΖΑ). Στη λογική των ρεαλιστικών και εφικτών προτάσεων, εφησυχάζουν τους εργαζόμενους, καλλιεργούν στάση αναμονής καταθέτουν προτάσεις διαχείρισης της χασούρας και των μικρότερων απωλειών. Σαν αυτές που συνδιαμόρφωσαν για την μερική κάλυψη του ελλείμματος του ΤΠΔΥ (Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων) με την μεταφορά σ’ αυτό των χαρατσιών της εισφοράς αλληλεγγύης και του ΛΑΦΚΑ, δηλαδή με την νομιμοποίηση και μονιμοποίηση μέτρων των μνημονίων!!!. Τόση αξία έχουν οι καταγγελίες τους για κατάργηση των μνημονιακών πολιτικών …!!! Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, αγώνας για το εφάπαξ, σημαίνει αγώνας για τη στήριξη της Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης. Δεν δεχόμαστε ότι δεν υπάρχουν χρήματα, όπως λέει η κυβέρνηση, γιατί εμείς παλεύουμε ο πλούτος που παράγεται να πηγαίνει στις λαϊκές ανάγκες, στην υγεία, την παιδεία, τους μισθούς και τις συντάξεις … Δεν συμβιβαζόμαστε με την λογιστική αποτύπωση των ισολογισμών των Ασφαλιστικών Ταμείων και τους εκβιασμούς κυβέρνησης και τρόϊκας. Δυναμώνουμε την πάλη μας και απαιτούμε : • Κάλυψη των «ελλειμμάτων» των ασφαλιστικών ταμείων από το κράτος και την εργοδοσία, γιατί χρόνια τώρα αυτοί τα διαχειρίστηκαν και αυτοί τα λεηλάτησαν είτε παίρνοντάς τα άτοκα από την Τράπεζα της Ελλάδος, είτε μέσω Χρηματιστηρίου, είτε με το «κούρεμα» .. • Μόνιμη και σταθερή δουλειά με μισθούς που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μας, με την κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, την ανατροπή του 1/10 (προσλήψεις-αποχωρήσεις). • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, που οδήγησαν και οδηγούν σε αυξημένες εισφορές και μειωμένες παροχές. ΑΝΤΙΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ - ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ
ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ: ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ «ΑΓΓΛΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΟΛΕΓΙΑ» ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ Το τελευταίο διάστημα κάνουν την εμφάνισή τους στον τύπο ολοσέλιδες καταχωρήσεις ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που διαφημίζουν ότι μπορείς να γίνεις δάσκαλος στην Ελλάδα φοιτώντας σε ιδιωτικά κολέγια που λειτουργούν στην χώρα. Ταυτόχρονα πυκνώνουν οι πιέσεις της τρόικας (συνάντηση κλιμακίου της με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας της νέας κυβέρνησης) για το θέμα της αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων και την απελευθέρωση της αγοράς υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ενδεικτικά του κλίματος που επιχειρείται να διαμορφωθεί είναι όσα προβάλλονται από επίσημο site ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Εκεί, ανάμεσα σε άλλα, αναφέρονται και τα εξής: "Τα εκπαιδευτήρια με υπερηφάνεια ανακοινώνουν μια καινοτόμο και πρωτοποριακή συνεργασία με έναν από τους πιο διακεκριμένους εκπαιδευτικούς οργανισμούς της Ευρώπης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση …….. προσφέροντας το πρώτο Πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Έναρξη Οκτώβριος, 2012). Το όραμά μας είναι να γίνουμε το πρώτο ανεξάρτητο, μη κρατικό πανεπιστήμιο στην Ευρώπη, το οποίο συστεγάζει πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και προσφέρει ένα κορυφαίας ποιότητας Πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Δεχόμαστε αιτήσεις από Έλληνες και Διεθνείς φοιτητές που θέλουν να γίνουν πιστοποιημένοι Δάσκαλοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Θα είναι οι πρώτοι απόφοιτοι από ένα μη-κρατικό πανεπιστήμιο με προσόντα διδασκαλίας για δημόσια, ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το πτυχίο αναγνωρίζεται από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ). Οι απόφοιτοι θα έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν σε γραπτές εξετάσεις του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ)." Εκφράζουμε τη λύπη μας και την αγανάκτησή μας γιατί υπάρχουν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που θεωρούν ότι μπορούν να εκπαιδεύουν και να διαμορφώνουν τους δασκάλους των παιδιών μας και ταυτόχρονα το πρώτο πράγμα που θα τους μαθαίνουν είναι να μη σέβονται το Σύνταγμα της χώρας, τον ανώτατο νόμο του κράτους, που στο άρθρο 16 παρ. 5 και 8 ορίζει: "Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται". Η εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων, ιδιαίτερα η πανεπιστημιακή, όπως και η ελληνική κοινωνία στην πλειονότητά της, έδωσε παρατεταμένους και σκληρούς αγώνες για να μην καταργηθεί το άρθρο 16 και να παραμείνει η ανώτατη εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν. Η οποιαδήποτε μεθόδευση έμμεσης αναγνώρισης των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων ως ισότιμων με τα δημόσια ΑΕΙ μέσω της συμμετοχής τους σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για προσλήψεις προσωπικού θα μας βρει ριζικά αντίθετους. Καλούμε την κυβέρνηση: • να απαγορεύσει νομοθετικά τις εμπορικές συμφωνίες δικαιόχρησης ή πιστοποίησης στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως επιτάσσει το ελληνικό Σύνταγμα, • να διαρρήξει κάθε σχέση με την πολιτική που κατατάσσει την εκπαίδευση στην «ελεύθερη αγορά εμπορευμάτων και υπηρεσιών», • να θέσει τέρμα στο εμπόριο τίτλων και πακέτων διδασκαλίας «ανώτατης εκ-παίδευσης» από ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, καθώς η λειτουργία τους παραβιάζει το Σύνταγμα και αποδιαρθρώνει τον ενιαίο εθνικό χώρο ανώτατης εκπαίδευσης, • σε κάθε περίπτωση να μην επιτραπεί η λειτουργία ιδιωτικών σχολών εκπαιδευτικών στα κολέγια, γιατί αυτό θα έχει δραματική επίπτωση στην παρεχόμενη εκπαίδευση των παιδιών του λαού μας και θα σημάνει υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Εάν η κυβέρνηση συνεχίσει σε αυτό τον ολισθηρό δρόμο, αναλαμβάνει σοβαρότατες ευθύνες για τις συνέπειες που θα έχει η πολιτική της. Καλούμε την ΟΛΜΕ: • να τοποθετηθεί σε αυτό το σοβαρό θέμα • να μην επιτρέψει την αναγνώριση τέτοιων πτυχίων μέσα από τη συμμετοχή της σε θεσμικά όργανα και κυρίως με τους αγώνες της. Αθήνα, Ιούλιος 2012

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

Ε.Λ.Μ.Ε ΕΟΡΔΑΙΑΣ Προκοπίδη 1 502 00 Πτολεμαϊδα email : elmeeordaias@gmail.com Τηλέφωνο & Fax : 2463 502480 ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΥΠΟΥ Α ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Η Πτολεμαΐδα είναι η δεύτερη σε μέγεθος πόλη της Περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας . Η ύπαρξη του λιγνίτη που χρόνια ολόκληρα ήταν στα σπλάχνα της περιοχής μας, διαδραμάτισε σπουδαίο ρόλο στην ανάπτυξη της πόλης μας. Οι μονάδες της ΔΕΗ που κατασκευάσθηκαν στην περιοχή έδωσαν απασχόληση σε χιλιάδες εργατικά, τεχνικά και επιστημονικά χέρια από όλη την Ελλάδα, ως και σήμερα. Το 65 % της όλης ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει η Ελλάδα παράγεται εδώ. H ανεργία αποτελεί το σημαντικότερο πρόβλημα και για την πόλη μας . Είναι γνωστό ότι η Δυτική Μακεδονία παρουσιάζει σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας σε όλη την Ελλάδα και ως συνήθως πλήττει κυρίως τους νέους. Παρόλο αυτά περιοχή μας (περιοχή Εορδαίας) εξασφαλίζε το 2,3 % του ΑΕΠ για το κράτος μας. Η μονόπλευρη ανάπτυξη της ΔΕΗ και η αρχική αδιαφορία της για το περιβάλλον έχουν δημιουργήσει περιβαλλοντικά προβλήματα. Η ΔΕΗ και σήμερα σε αρκετές περιπτώσεις δε λειτουργεί με βάση τη σχετική περιβαλλοντική νομοθεσία, αλλά σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες της. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι το 15 % των κατοίκων του λεκανοπεδίου παρουσιάζει ρινίτιδα, η οποία εξελίσσεται σε άσθμα. Η ρινίτιδα σχετίζεται άμεσα με το περιβάλλον σαρώνει κυρίως σε μικρές ηλικίες. Μεγάλο ποσοστό των κατοίκων της Εορδαίας, εμφανίζει χρόνιες λοιμώξεις του ανώτερου και κατώτερου αναπνευστικού, πνευμονοπάθειες, καρδιοπάθειες, καρκίνοι, πρόωροι θάνατοι βρίσκονται στο ανώτερο ποσοστό πανελλαδικά. Το έδαφος είναι τοξικό, το επιφανειακό νερό έχει αποστραγγισθεί από το λεκανοπέδιό μας, με βασική αιτία την λειτουργία των ορυχείων της ΔΕΗ. Μεγάλο μέρος της περιοχής μας έχει μετατραπεί σε σεληνιακό τοπίο μη καλλιεργήσιμο λόγο των ορυχείων, στο μεγαλύτερο ποσοστό των εδαφών αυτών δεν μπορεί να γίνει αποκατάσταση. Οι ατμοσφαιρικοί ρύποι και ο κονιορτός, όλο και πιο συχνά χτυπούν κόκκινο, οι μετρήσεις γίνονται τα τελευταία έτη, δεν είναι συστηματικές, ελάχιστα δημοσιεύονται, το πρόβλημα όμως είναι εμφανέστατο και το επισημάνουν όλοι όσοι ζουν ή επισκέπτονται την πόλη μας. Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος μεγάλη, προκαλεί τάση φυγής από την περιοχή. Όσοι έχουν την δυνατότητα και μπορούν επιλέγουν να φύγουν, πολλοί όμως δεν έχουν αυτή την επιλογή. Στο χώρο των εκπαιδευτικών διαφαίνεται και από τις πολλές μεταθέσεις. Σήμερα, βιώνουμε την κρίση και με τη δραματική μείωση στις υπηρεσίες υγείας (π.χ. υποβάθμιση Ποδοσάκειου Νοσοκομείου). Με ταλαιπωρία σε χρόνο και χρήμα αφού σειρά υπηρεσιών που παρέχονταν και εξυπηρετούσαν τους κατοίκους της περιοχής καταργήθηκαν (π.χ. κατάργηση Γραφείων εκπαίδευσης, Δ.Ο.Υ Πτολεμαίδας κ.α.). Εκτός από μέτρα που πρέπει να παρθούν για το περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή, πρέπει να δοθούν και οικονομικά και κοινωνικά και εργασιακά κίνητρα, ιδιαίτερα στους νέους μας. Θεωρούμε, ότι μόνο με κάποια οικονομική αναβάθμιση μπορεί να ανακοπεί η τάση αυτή. Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε να δοθεί το επίδομα προβληματικής περιοχής τύπου Α και στην Πόλη της Πτολεμαίδας η οποία άδικα και αδικαιολόγητα εξαιρέθηκε ενώ η περιοχή μας χαρακτηρίζεται προβληματική περιοχή. Από όσα γνωρίζουμε η πόλη μας είναι η μοναδική μη πρωτεύουσα Νομού στην Ελλάδα που είναι στο κέντρο του προβλήματος και δεν παίρνουν οι εκπαιδευτικοί μας και οι άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι το αντίστοιχο επίδομα. ΔΣ ΕΛΜΕ ΕΟΡΔΑΙΑΣ

Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ ΣΠΟΤ ΤΗΣ ΝΔ Η Νέα Δημοκρατία με την παρουσίαση προεκλογικού σποτ, προσβάλει και το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Διαστρεβλώνει την πραγματικότητα, κατηγορεί τους εκπαιδευτικούς, προσβάλει την προσωπικότητα των μαθητών. Παίζοντας με την παιδική αθωότητα, και με διαχείριση της σκληρής πραγματικότητας που βιώνει το σημερινό σχολείο και η κοινωνία. Προβάλλοντας ένα υποθετικό και ανύπαρκτο ερώτημα και προσπαθεί να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς με την ένοχη σιωπή, στο ερώτημα των παιδιών «γιατί» ; Αυτός, που πρέπει να απολογηθεί είναι η ίδια η Νέα Δημοκρατία και οι εταίροι της. Να απολογηθεί για την τραγική κατάσταση που βιώνουν σήμερα τόσο τα παιδιά όσο και οι οικογένειές τους, γιατί η σημερινή πραγματικότητα που ζούμε, είναι δικό της κατόρθωμα που το δημιούργησαν μαζί με τους συνεργάτες τους που συγκυβέρνησαν επί 35 έτη. Ρωτάμε στους κυρίους αυτούς να μας εξηγήσουν «γιατί ;»  Το φαγοπότι των 35 ετών, τους χρηματισμούς, τους στημένους διαγωνισμούς, τις μίζες, το βατοπέδι, τις λαμογιές και βολέματα, το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου, τα πεταμένα λεφτά της ολυμπιάδας και των εξοπλισμών , τις υποκλοπές, το λεφτά υπάρχουν, το ναι σε όλα, το σκάνδαλο της simens, την τρόικα , το ΔΝΤ, τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις, τις μειώσεις μισθών συντάξεων, την εξαφάνιση των εργασιακών δικαιωμάτων , την έκρηξη της ανεργίας,  παραθέτουμε ενδεικτικά και, μερικά από τα «υπαρκτά» ερωτήματα, που πηγάζουν από τη βίαιη καθημερινότητα των ίδιων των παιδιών : Γιατί κύριε οι γονείς μου είναι χωρίς δουλειά ; Γιατί κυρία το περσινό σχολείο της γειτονιάς μας έκλεισε ; Γιατί κύριε δεν είχαμε φέτος ενισχυτική διδασκαλία ; Γιατί κυρία διαβάζαμε με φωτοτυπίες ως το Γενάρη ; Γιατί κύριε η μαμά μου σταμάτησε να μου δίνει χαρτζιλίκι ; Γιατί κύριε ο αδελφός μου έγινε μετανάστης ; Είναι πολιτικά απαράδεκτο, αυτοί που μας οδήγησαν στο σημερινό χάος, να εκμεταλλεύονται τα παιδιά για να διαφημίσουν πολιτικές συμμορίες που κλέβουν το μέλλον της νεολαίας, το μέλλον της Ελλάδος. Με το μέλλον των παιδιών μας δεν παίζουμε. Πολυχρονιάδης Νικόλαος