Με τον προϋπολογισμό του 2011 οι δαπάνες για την παιδεία οδηγούνται σε μείωση ρεκόρ και για πρώτη φορά το ποσοστό τους βρίσκεται κάτω από το 3% του ΑΕΠ και για πρώτη φορά έχουμε μείωση των δαπανών και σε απόλυτες τιμές εκτός από τη μείωση του ποσοστού. Σήμερα το ποσοστό για την Παιδεία ανέρχεται στο 2,75% του ΑΕΠ. Η κυβέρνηση για καθαρά οικονομικούς λόγους προχωρά στην υλοποίηση εκτεταμένων συγχωνεύσεων – καταργήσεων Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων σε όλη τη χώρα. Στο όνομα του ΔΝΤ, το σχολείο της γειτονιάς ή της κοινότητας καταργείται για να δώσει τη θέση του σε πολυπληθή, απρόσωπα και μαζικά «πολυδύναμα» σχολικά κέντρα. Είναι φανερό πως εάν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, το σχολείο της γειτονιάς θα γίνει παρελθόν, χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί θα εξαναγκαστούν σε εξοντωτικές μετακινήσεις. Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα αυξηθεί κατακόρυφα με δραματικές συνέπειες στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Παράλληλα οι περικοπές στις επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών συνεχίζονται με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία του δημόσιου σχολείου και την αδυναμία του να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις καθημερινές ανάγκες του. Ούτε συζήτηση γίνεται για νέες σχολικές μονάδες και εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών. Σχολικές τάξεις χωρισμένες με γυψοσανίδες, αποδυτήρια που μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας , χωρίς γυμναστήρια , με τους Διευθυντές σχολικών μονάδων σε απόγνωση μη μπορώντας να καλύψουν ούτε τα απαραίτητα λειτουργικά έξοδα (θέρμανση, καθαρίστρια, ΟΤΕ, ΔΕΗ, νερό).
Η ΕΛΜΕ Εορδαίας είναι κάθετα αντίθετη με τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις-καταργήσεις των «μικρών και οικονομικά ασύμφορων» κατά το Υπουργείο Παιδείας σχολικών μονάδων.
Ποια σχολεία τελούν υπό κατάργηση; Για την περιφέρεια με κάτω από 60 μαθητές ενώ για τα αστικά κέντρα με κάτω από 130 μαθητές .
Ο στόχος του σχεδίου είναι καθαρά λογιστικός. Υπολογίζεται ότι σε κάθε συγχώνευση χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων. Οι "πλεονάζοντες" εκπαιδευτικοί θα τεθούν στη διάθεση της υπηρεσίας κι αν βρουν δουλειά εντός των ορίων των νομών που υπηρετούν, έχει καλώς. Διαφορετικά, το δισάκι τους στον ώμο και όπου τους βγάλει το... φύλλο πορείας. Νέοι διορισμοί ή προσλήψεις θα γίνουν ελάχιστοι. Με τους "υπεράριθμους" εκπαιδευτικούς, εκτιμούν ότι θα καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αν η κυβέρνηση, παρά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών, κυρίως των γονιών, καταφέρει να σβήσει από τον εκπαιδευτικό χάρτη κάθε σχολείο με μικρό αριθμό μαθητών, θα μιλάμε για κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Όλοι καταλαβαίνουμε ότι σε ολιγομελή Τμήματα τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα π.χ. αλλιώς θα ασχοληθεί με τα παιδιά ο εκπαιδευτικός σε τάξη 15 μαθητών και αλλιώς όταν έχει 25, δηλαδή στην ολιγομελή τάξη θα έχει χρόνο να προσέξει περισσότερο και τα «αδύνατα» παιδιά που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη βοήθειας. Η υφυπουργός κ. Χριστοφιλοπούλου στην επιστολή της προς τους κ. Δημάρχους τόνιζε ότι όλα αυτά γίνονται για παιδαγωγικούς λόγους και ότι το όριο είναι 25 μαθητές ανά τμήμα στα Δημοτικά και τους 30 στα Γυμνάσια και Λύκεια, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 20 μαθητές.
Όλα αυτά τα χρόνια ικανότατοι εκπαιδευτικοί έχουν υπηρετήσει ή υπηρετούν στα μικρά μας περιφερειακά σχολεία. Το έργο που παράγουν με ευσυνειδησία τέτοιοι εκπαιδευτικοί είναι αδιαμφισβήτητο και καταρρίπτει τα ατεκμηρίωτα ιδεολογήματα σύμφωνα με τα οποία στα «μικρά» σχολεία δεν παράγεται υψηλής στάθμης εκπαίδευση.
Η εγγύτητα του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του σε ένα μικρό σχολείο με ολιγομελή τμήματα δημιουργεί συνθήκες εντατικότερης σχέσης μαθητή και εκπαιδευτικού ακόμα και εξατομικευμένης παρέμβασης του τελευταίου στη διδακτική και παιδαγωγική πράξη με προφανέστατα πλεονεκτήματα.
Ακούγεται ακόμα κατά κόρον (στην εποχή του διαδικτύου και της επανάστασης στις επικοινωνίες) η ανυπαρξία δήθεν «κοινωνικοποίησης» σε μικρές σχολικές μονάδες. Παραγνωρίζεται όμως ότι πολλές πρωτοβουλίες και σημαντικές πολιτιστικές εκδηλώσεις (θεατρικά έργα κτλ) έχουν αναπτυχθεί ακριβώς σε τέτοια «μικρά» σχολεία.
Όλα τα περιφερειακά μας σχολεία έχουν καινούργια κτήρια με υπερεπάρκεια αιθουσών διδασκαλίας και εξοπλισμού, για τις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης (εργαστήρια πληροφορικής , διαδραστικούς πίνακες κλπ) .
Είναι λοιπόν άδικο να συγχέεται η αναγκαιότητα εξυγίανσης των δημόσιων οικονομικών της χώρας μας με το αδιαμφισβήτητο έργο που παράγουν οι μικρές σχολικές μονάδες και να αγνοείται ή να υποβαθμίζεται η μεγάλη εκπαιδευτική και πολιτιστική προσφορά τους με ότι αυτό συνεπάγεται υπέρ της υπαίθρου.
Ναι συμφωνούμε να καταργηθούν σχολικές μονάδες, όταν αυτές είναι ακατάλληλες και αφού πρώτα δημιουργηθούν οι κατάλληλες . Για τις σημερινές που συζητούμε πιστεύουμε ότι είναι από τις καλύτερες που υπάρχουν στην Ελλάδα και για αυτό διαφωνούμε .
ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΖΩΗ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ. Αξίζει τον κόπο. Τα χρήματα που επενδύουμε για την μόρφωση των παιδιών μας, γυρίζουν πίσω.
Οι εκπαιδευτικοί, που υπηρέτησαν και υπηρετούν στα περιφερειακά μας Σχολεία μετέδωσαν και μεταδίδουν στους μαθητές τους όχι μόνο γνώσεις αλλά κυρίως αρχές και αξίες και οράματα.
Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Εορδαίας απαιτεί :
-ΝΑ ΜΗ ΚΛΕΙΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ!
-ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ «ΟΡΓΑΝΙΚΗ» ΘΕΣΗ!
Πρώτο μας μέλημα είναι η ποιότητα στην εκπαίδευση και όχι το «φθηνό» σχολείο.
ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου