Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2020

Πρόταση ΔΣ για συνοδό προέδρων

 

Κατά τη χθεσινή 9η συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ αποφασίστηκε να υιοθετηθεί η πρόταση της αγωνιστικής συσπείρωσης

. Η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει μία πλαστή εικόνα σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων, μέσα μάλιστα στην περίοδο της πανδημίας με τον αριθμό των κρουσμάτων να αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Η πραγματικότητα όμως, είναι πεισματάρα και οι πραγματικοί αριθμοί (κι όχι οι μέσοι όροι) λένε την κυνική αλήθεια. 70 δις για την ενίσχυση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων από τη μία, φροντίδα να διασφαλιστούν 4 δις για το ταμείο του ΝΑΤΟ κατ’ έτος, και ούτε ένα ευρώ για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων από την άλλη. Πώς θα διασφαλιστεί ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τμήμα που συστήνουν οι επιστήμονες (τη στιγμή που στην Αττική το 77% των τμημάτων έχουν πάνω από 24 μαθητές), με μόλις 21.065 προσλήψεις αναπληρωτών που δε φτάνουν ούτε για «ζήτω», ώστε να δουλέψουν τα σχολεία. Αυτές οι προσλήψεις δεν έφταναν για να καλύψουν τις ανάγκες προ κορωνοϊού, πόσο μάλλον τώρα.

Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, καμία τάξη πάνω από 15 μαθητές – νέες σχολικές αίθουσες - μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών

Από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων και τους μαθητές με μαζικές, μαχητικές διαδηλώσεις και κινητοποιήσεις έχουν αναδείξει τα συγκεκριμένα αιτήματά τους σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.

Η απάντηση της κυβέρνησης ήταν να στριμώχνει μαθητές σε κοντέινερ, να ψηφίζει την αύξηση του αριθμού των μαθητών μέχρι και τους 25 ανά τμήμα, μια μάσκα, ένα παγουρίνο και μπόλικη ατομική ευθύνη, υπό την απειλή μάλιστα της τιμωρίας των μαθητών, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για ακόμα πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία, τη χρονιά που ξεκινάει.

Η κυβέρνηση, έστω και τώρα, έχει ευθύνη να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα που προτείνουν γονείς και εκπαιδευτικοί, να εξασφαλίσει την ασφαλή και ουσιαστική λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

2. Οι προσλήψεις αναπληρωτών, που γίνονται με το νόμο 4589/19, καλύπτουν κάτι παραπάνω από τις μισές θέσεις που είχαν καλυφθεί την περσινή χρονιά από αναπληρωτές. Σε μια χρονιά μάλιστα που τα κενά είναι πολύ περισσότερα από πέρσι, αν λάβουμε υπόψη και τις 3.500 περίπου συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Η υλοποίηση του νόμου Γαβρόγλου κατά γράμμα από την κυβέρνυση εντείνει την ανασφάλεια για τη δουλειά, το συνεχές κυνήγι προσόντων, τις τεράστιες ανακατατάξεις, και την πολυκατηγοριοποίηση. Οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους στην ανεργία λόγω παράβολου και άλλων τεχνικών ζητημάτων. Επιπλέον, καταργούνται ολοκληρωτικά τα κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις των συμβασιούχων κάτι που συνιστά επίθεση σε κατακτημένα δικαιώματα των εργαζομένων. Η επιλογή όλων των κυβερνήσεων, διαχρονικά, να διατηρούν χιλιάδες συναδέλφους στην ομηρεία της αναπλήρωσης είναι βολική για το κράτος μια και μπορεί να έχει χιλιάδες εργαζομένους λάστιχο, να προσλαμβάνει όσους θέλει, όποτε θέλει, με όποιους όρους θέλει.

3. Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ το Υπουργείο «πιάνει το νήμα» από εκεί που το άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση και «βάζει το λιθαράκι του», ώστε τα σχολεία να προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών.

Η κυβέρνηση σε συνθήκες πανδημίας και εγκλεισμού, προχώρησε στην ψήφιση του απαράδεκτου πολυνοµοσχεδίου, ν. 4692/2020. Ενίσχυσε το θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση σε ακόμα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, που οδηγεί στην πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των συναδέλφων, στη λειτουργία του σχολείου µε ιδιωτικοοικονοµικά κριτήρια και προοπτικά στο κλείσιμο σχολικών μονάδων. Η πείρα από όλες τις χώρες της ΕΕ, που έχει εφαρμοστεί, είναι αποκαλυπτική.

Μέσα από το ν. 4692/2020 προσαρμόζει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο του σχολείου στη λογική της απόκτησης εφήμερων δεξιοτήτων, επιφανειακής προσέγγισης βασικών αντικειμένων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες, χτυπά το ενιαίο του αναλυτικού προγράμματος.

Όχι μόνο διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο αλλά, πάνω σε αυτόν, προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, προετοιμάζει το έδαφος για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου, που θα οδηγούν στο εθνικό απολυτήριο και θα παίζει ρόλο στην διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Ετοιμάζεται να φέρει νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, για μαζικότερη και πιο πρόωρη στροφή στην κατάρτιση, λιγότερη γενική παιδεία, μεγαλύτερη «διαβάθμιση» προσόντων, ατέλειωτο κυνήγι πιστοποιήσεων, μεγαλύτερη συμμετοχή των επιχειρήσεων στα προγράμματα κατάρτισης, πιο άφθονη πάμφθηνη εργασία μέσω της μαθητείας κλπ. Πρόκειται, για βασικό μέτωπο επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, που πρέπει να απαντηθεί ανάλογα.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν αναγκαίες για το κεφάλαιο προσαρμογές στην εκπαίδευση. Μαζί με εκείνες στα εργασιακά, συνταξιοδοτικά (βλέπε πόρισμα Πισσαρίδη), τις αναδιαρθώσεις σε υγεία – πρόνοια και αλλού συνιστούν προσπάθεια να βγει το κεφάλαιο από την κρίση, στην οποία βολοδέρνει, ρίχνοντας τα βάρη της στις πλάτες του λαού, για μια ακόμη φορά. Η κρίση δεν είναι προϊόν του κορονοϊού, όπως δεν ήταν παλιότερα του «καζινοκαπιταλισμού», αλλά είναι αποτέλεσμα των αντιθέσεων του καπιταλιστικού συστήματος. Από τη μία οι δυνατότητες τις σύγχρονης εποχής για μια ζωή με κάλυψη των πραγματικών αναγκών για όλους κι από την άλλη η επιδίωξη του κέρδους για τους λίγους, οι πόλεμοι κι ο διαγκωνισμός για το ξαναμοίρασμα των αγορών με το αίμα των λαών.

Η κατάσταση, βέβαια, δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία». Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων, μεταξύ αυτών και της προηγούμενης κυβέρνησης, που εφάρμοσε την συνέχεια του κράτους στα κενά στα σχολεία, στην υποχρηματοδότηση της Εκπαίδευσης και την αδιοριστία χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Τώρα είναι η ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να διεκδικήσουμε αποφασιστικά τους όρους και τις προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων. Να αναλάβει η κυβέρνηση τις ευθύνες της.

Οι πρόσφατες παρεμβάσεις και οι μαζικές κινητοποιήσεις των σωματείων εκπαιδευτικών και γονέων έφεραν τα πρώτα εμπόδια στην πρόθεση της κυβέρνησης να ξεθεμελιώσει την παράλληλη στήριξη και έδωσαν μια ηχηρή απάντηση στην προσπάθεια της αστυνομίας (εκτελώντας φυσικά «άνωθεν» εντολές) να περιορίσει την κινητοποίηση των διαδηλώσεων! Οι οργανωμένες αντιδράσεις ήταν και αυτές που το προηγούμενο διάστημα έβαλαν φρένο στα σχέδια της κυβέρνησης για την τηλεκπαίδευση.

Αυτός είναι ο δρόμος που άνοιξαν δεκάδες σωματεία σε όλη την Ελλάδα κόντρα σε συμβιβασμένες πλειοψηφίες που μέχρι και την τελευταία στιγμή έκαναν ενδοσκόπηση για το αν έπρεπε να στηρίξουν τις κινητοποιήσεις των σωματείων που αποτελούν τα οργανικά τους μέλη. Αυτός είναι και ο δρόμος των αποφάσεων δεκάδων σωματείων ενάντια στην ενδεχομένη εφαρμογή της αξιολόγησης, στην κατεύθυνση της κατηγοριοποίησης και εμπορευματοποίησης των σχολείων.

Η πραγματική μας δύναμη βρίσκεται στην συσπείρωση στα πρωτοβάθμια σωματεία, στην κοινή δράση με τα σωματεία των εργαζόμενων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με τα σωματεία των καθαριστριών, με τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων και τους μαθητές μας. Γιατί το δικαίωμα στη μόρφωση και τη δουλειά είναι υπόθεση όλου του λαού.

Διεκδικούμε εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας:

·                 Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.

·                 Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.

·                 Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση, στα τέλη Αυγούστου. Κανένας συνάδελφος να μην αποκλειστεί από τους πίνακες. Να λυθεί άμεσα, με πολιτική απόφαση, το ζήτημα του παραβόλου και να ενταχθούν όλοι οι συνάδελφοι κανονικά στους πίνακες. Να μην απολυθεί ούτε ένας συνάδελφος. Να διορθωθούν άμεσα όλα τα λάθη στη μοριοδότηση των συναδέλφων.

·                 Να πληρωθούν ΤΩΡΑ όλα τα επιδόματα ανεργίας στους συναδέλφους αναπληρωτές, να μην εξαιρεθούν από την πληρωμή οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ΕΕΠ/ΕΒΠ

·                 Ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου σφαγείο – Γαβρόγλου. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση). Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

·                 Να καταργηθούν τώρα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της σημερινής κυβέρνησης και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μετατρέπουν το Λύκειο σε εξεταστική αρένα και ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς συνολικά στην εκπαίδευση

·                 Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.

·                 Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.

·                 Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

·                 Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.)

·                 Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων.

·                 Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.

·                 Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

·                 Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και online μετάδοση των μαθημάτων.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν επιτέλους την κρατική ευθύνη για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία!

Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα με όλα τα σωματεία, με τους γονείς και τους μαθητές:

·                 Με το άνοιγμα των σχολείων προχωράμε σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Δ/σεις Εκπαίδευσης για όλα τα ζητήματα που αφορούν τα κενά και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.

·                 Μαζί με τους γονείς και τους μαθητές κινητοποιούμαστε σε κάθε Δήμο για την εξασφάλιση της καθαριότητας, των υποδομών, των μέσων προστασίας για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό, την επιπλέον χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών

·                 Πραγματοποιούμε στις 18 Σεπτέμβρη πανελλαδική ημέρα δράσης για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, στην Αθήνα 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας και σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας.

·                 Παίρνουμε απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης με βάση το κοινό κείμενο των 77 Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ.

·                 Προχωράμε σε νέο κύκλο Γενικών Συνελεύσεων.

.

 

 

Για το Διοικητικό  Συμβούλιο της Ε.Λ.Μ.Ε.

Ο Πρόεδρος

Ο  Γραμματέας

 

Ταργοντσίδης Ανδρόνικος

 

Καμπούρης Γεώργιος

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου