Πέμπτη, 6 Ιουλίου 2017

Δημοσιεύω σήμερα την  τοποθέτησή μου στο συνέδριο της ΟΛΜΕ στην Αθήνα, με την ελπίδα να κάνουν το ίδιο, όσοι από τους συνέδρους τοποθετήθηκαν στο συνέδριο που έγινε από 1 έως 4-7-2017, ώστε να πληροφορηθούν οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες και να κρίνουν τις απόψεις μας
Με τιμή και θερμές ευχές για το καλοκαίρι
ο Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Εορδαίας 
Κοκκινίδης  Στάθης


ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ 18ο  ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΙΣ 3-7-2017

Καλημέρα σας, είμαι ο Στάθης Κοκκινίδης, από την ΕΛΜΕ Εορδαίας, την ΕΛΜΕ της ΠτολεμαΪδας δηλαδή, με τα εργοστάσια της ΔΕΗ και τα ορυχεία, που ενίοτε κατολισθαίνουν, για να αφήσω και ένα υπονοούμενο για το οικολογικό ζήτημα, που το παραμελούμε διαρκώς και κάποτε σαν κλάδος πρέπει να το συζητήσουμε με σοβαρότητα.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, εμείς σαν εκπρόσωποι του συνδικαλιστικού κινήματος, θα έπρεπε να αγωνιζόμαστε συνεχώς και αενάως για την αντιμετώπιση και αποτροπή των άσχημων πρακτικών και πολιτικών, των πολιτικών που αποβαίνουν εις βάρος των εργασιακών μας σχέσεων, των δικαιωμάτων μας και τελικά της ζωής μας. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει όλοι μας, να πάψουμε να είμαστε περιχαρακωμένοι, δογματικοί και απόλυτα προσηλωμένοι στις απόψεις της δικής μας παράταξης και να μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα λάθη, αλλά και τις καλές προτάσεις από τις άλλες παρατάξεις.
Αντ’ αυτού ακούμε στο συνέδριο φωνές και φασαρία, σαν κάποιος να μας είπε, πως θα έχει δίκιο, όποιος φωνάξει περισσότερο. Αυτό είναι κυρίως το φαινόμενο που έφερε το συνδικάτο στο σημείο της σημερινής ασυνεννοησίας και το οδήγησε να μη μπορεί να κατεβάσει ούτε κοινή εισήγηση για απεργία, ούτε κοινή εισήγηση για γενικές συνελεύσεις κλπ. Επίσης αυτό το φαινόμενο είναι ένας από τους παράγοντες που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς μακριά από το συνδικάτο και τις συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, ένα θέμα που μαστίζει δυστυχώς τον κλάδο και δημιουργεί όπως καταλαβαίνετε σημαντικά προβλήματα. Για να καταλάβετε τι θέλω να πώ, θα κάνω κάποιες ρητορικές ερωτήσεις προς όλες τις παρατάξεις. Υπάρχει κανείς που να πιστεύει, πως δεν ήταν καλό το πάγωμα του προηγούμενου πειθαρχικού πλαισίου για τους εκπαιδευτικούς; Υπάρχει κανείς που να πιστεύει, πως δεν ήταν σωστό το σταμάτημα της αξιολόγησης μ’ εκείνα τα απίστευτα ποσοστά που προσπάθησε να επιβάλλει η προηγούμενη κυβέρνηση; Προχθές διάβαζα ένα άρθρο, του συναδέλφου του κ. Κάτσικα, νομίζω στην εφημερίδα των Συντακτών, που έλεγε πως επί Υπουργείας  Αρβανιτόπουλου δόθηκε έγκριση στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, να κάνουν κτιριακές επεκτάσεις χωρίς άδεια και στην ουσία να κάνουν ατασθαλίες οικονομικές και πως πιάστηκαν τώρα σαράντα τέτοια ιδιωτικά σχολεία που έχουν παρανομήσει. Δεν πρέπει να αγωνιστούμε όλοι μαζί, να μη συμβαίνουν τέτοια πράγματα που υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο;
Στην παράταξή μας στην ΕΛΜΕ Εορδαίας, την Ριζοσπαστική Εκπαιδευτική Κίνηση (ΡΕΚ) αποφασίσαμε, οτι θα συνεχίσουμε με το ίδιο άσβεστο πάθος, όπως το καλοκαίρι του 2013 που το περάσαμε στην πλατεία της Πτολ/δας, να επισημαίνουμε, να καταδεικνύουμε και να αγωνιζόμαστε για να αποτρέψουμε τα κακώς κείμενα. Είμαστε για παράδειγμα αντίθετοι σε κάθε μορφή αξιολόγησης που επιβάλλεται από τον ΟΟΣΑ και τις μνημονιακές πολιτικές. Είτε είναι αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, είτε αξιολόγηση στελεχών, είτε εκπαιδευτικών, βάζει τη λειτουργία του σχολείου σε όρους οικονομίας και αγοράς, δεν μπορεί επ’ ουδενί να λύσει προβλήματα και παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος και στην ουσία χειραγωγεί την εκπαιδευτική διαδικασία, γιατί το πρώτο και κύριο στην εκπαίδευση, η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους μαθητές μας και η αγάπη μας προς αυτούς, δεν ποσοτικοποιείται και δεν μετριέται με αριθμούς.
Θα ήθελα να αναφερθώ όμως, κυρίες και κύριοι και σε κάποια πράγματα που άκουσα εδώ από συναδέλφους και αξίζει να τα συζητήσουμε. Άκουσα μια μεγάλη αντίθεση και εναντίωση για τη θεματική εβδομάδα στα γυμνάσια. Είμαι σε γυμνάσιο και φέτος εφαρμόσαμε τη θεματική εβδομάδα, μια βδομάδα πρίν τις διακοπές του Πάσχα. Ακολουθήσαμε κατά γράμμα την εγκύκλιο δηλ. πρώτα προγραμματίσαμε τι θα κάνει ο καθένας και η καθεμιά στο ωράριό του(της), πώς δηλαδή μέσα στο μάθημά του(της) θα μιλήσει είτε για τη σωστή διατροφή, είτε για τις εξαρτήσεις, είτε για τα στερεότυπα και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τα διάφορα link του Υπουργείου, κάναμε πολύ εποικοδομητικές  συζητήσεις, βγάλαμε σημαντικά συμπεράσματα και τελικά μείναμε ευχαριστημένοι και είμαστε θετικοί  όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Συζητήσαμε για πρώτη φορά με τα παιδιά του γυμνασίου για σημαντικά θέματα. Δεν είχαν σκεφθεί ούτε γιατί τα παιχνιδάκια και τα ρουχαλάκια, είναι ροζ των κοριτσιών και γαλάζια των αγοριών. Δηλαδή θα έπρεπε να αφήσουμε τα παιδιά  να συζητούν μόνο για το   survivor και να ενημερωθούν από τον Σπαλιάρα για τα στερεότυπα και τη φαλλοκρατική κοινωνία; Δεν καταλαβαίνω γιατί μετατρέπομαι αυτόματα σε «κυβερνητικό» συνδικαλιστή, αν αναγνωρίσω τα θετικά της διαδικασίας αυτής; Ότι επιδέχεται διορθώσεων είναι σίγουρο. 
Να τις διεκδικήσουμε. Να ζητήσουμε π.χ. να μην αιφνιδιάζεται ο κλάδος και να μην εξαγγέλλονται πράγματα στη μέση της χρονιάς, αν και εδώ που τα λέμε και να μας λέγανε ότι θα εφαρμοστεί από τη νέα χρονιά, πάλι τα ίδια θα κάναμε, αλλά τέλος πάντων, να ζητήσουμε να μην επικαλύπτονται οι καθηγητές, να αλλάξει ίσως η διάρκεια του προγράμματος και να εμπλουτισθεί με περισσότερα θέματα, εν πάσει περιπτώσει όμως η ΟΛΜΕ θα πρέπει να είναι εκεί με άποψη και θέση. Δεν είναι σωστό να είμαστε σε όλα αρνητικοί και να ισχυρίζονται κάποιες δυνάμεις ότι η θεματική εβδομάδα υποκρύπτει αξιολόγηση επειδή καταγράφεται από το σχολείο. Δεν κατάλαβα συνάδελφοι και οι εκδρομές καταγράφονται και τα πολιτιστικά προγράμματα καταγράφονται, είναι αξιολόγηση; να τα  καταργήσουμε όλα τότε μήπως είναι αξιολόγηση.
Άλλο θέμα και καυτό θέμα , είναι τα ΕΠΑΛ. Νομίζω πως ο στόχος  για ένα Λύκειο τύπου Πολυκλαδικού είναι απολύτως σωστός μεν, αλλά απόμακρος. Δει δη χρημάτων και δεν πιστεύω ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί σύντομα. Γι’ αυτό θα πρέπει να στηρίξουμε την Επαγγελματική εκπαίδευση. Χρειάζεται αλλαγές άμεσα.  Όμως αυτό που θέλω να έλθω είναι το τελευταίο με τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ. Αυτό που πρέπει να ομολογήσουμε και να ομονοήσουμε, είναι ότι ο κύριος στόχος σαν λογική , είναι σωστός. Το να μπορέσουμε να κάνουμε εγγραφές σε όλα τα σχολεία τον Ιούνιο, είναι σωστό. Γιατί βοηθάει τον προγραμματισμό, επιβάλλει θα έλεγα καλύτερα τον προγραμματισμό και αφοπλίζει το Υπουργείο από το επιχείρημα και τη δικαιολογία, ότι δεν πρόλαβα να στείλω καθηγητές γιατί δεν ήξερα τι τμήματα θα έχω και τι ειδικότητες. Όμως, ο τρόπος, έχει χίλια προβλήματα τα οποία πρέπει να επισημάνουμε. Δεν μπορεί  να καλούνται οι γονείς (οι οποίοι είναι κατά κανόνα χαμηλών κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων) να κάνουν εγγραφή μέσω internet,  όταν οι περισσότεροι δεν έχουν καν υπολογιστή στο σπίτι τους και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καταλήξουν στο σχολείο. Αφού θα πάνε στο σχολείο δεν μπορεί οι καθηγητές να χρησιμοποιούν τους κωδικούς taxis των γονιών διότι είναι προσωπικά δεδομένα. Ας γινόταν η εγγραφή μέσω my school για να μην επιβαρύνονται περαιτέρω και οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ. Επίσης δεν είναι δυνατόν να δίνεται το δικαίωμα στους μαθητές να δηλώνουν μόνο μία ειδικότητα και τρία σχολεία σ’ αυτήν. Αυτό θα οδηγήσει κάποιους μαθητές να σπουδάσουν σε σχολείο άλλης πόλης από αυτήν στην οποία ζούν. Επίσης υπάρχει η υποψία ότι αυτό γίνεται για να μειωθούν τμήματα. Θα φανεί αυτό στην πορεία και θα κριθεί. Θα αγωνιστούμε να το αποτρέψουμε.
Εν κατακλείδι κυρίες και κύριοι συνάδελφοι για να μη σας κουράζω, να κλείσω λέγοντας πως, εμείς, οι εκπαιδευτικοί που δεν φανταζόμαστε τον εαυτό μας έξω από την αυλή του σχολείου, αλλά και που δεν οραματιζόμαστε ένα σχολείο τύπου the  wall των PINK FLOYD, είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιζόμαστε με πάθος και να διεκδικούμε την δικαίωση του κλάδου μας και τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, να κατακεραυνώνουμε όλους όσους προσπαθούν να εφαρμόσουν νεοφιλελεύθερες πολιτικές απ’ όπου κι αν προέρχονται, αλλά κυρίως να προσπαθήσουμε να φέρουμε τους εκπαιδευτικούς στις συνελεύσεις, γιατί ως γνωστόν, είναι ο πρώτος και κυριότερος κρίκος της αλυσίδας που λέγεται διεκδίκηση.
Ευχαριστώ.  

Υ.Γ. Την τελευταία παράγραφο από το "Εν κατακλείδι..." και μετά δεν  την διάβασα στο συνέδριο γιατί ο πρόεδρος της συνέλευσης  με έκοψε γιατί  είχα όπως είπε υπερβεί το πεντάλεπτο...αυστηρότατος...
     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου